پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۸۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیا میراث‌معنوی و طبیعی کشور گفت: ۳۰ اثر طبیعی از استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، ایلام، قزوین، گلستان، اردبیل و آذربایجان غربی واجد ارزش ثبت در فهرست ملی «میراث طبیعی» تشخیص داده شد.

شعار سال : مصطفی پورعلی گفت: در جلسه شورای ملی ثبت میراث طبیعی (دوشنبه ۶ بهمن ۹۹)، از استان گلستان پنج اثر، چهارمحال‌وبختیاری چهار اثر، ایلام یک اثر، قزوین سه اثر، خراسان شمالی پنج اثر، خراسان جنوبی چهار اثر، اردبیل پنج اثر، آذربایجان غربی سه اثر واجد ارزش ثبت تشخیص داده شد.

مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیا میراث‌معنوی و طبیعی کشور افزود: از جمله آثار شاخص ثبت شده در این جلسه می‌توان به نیزار نخاب وکال و آبشارهای تفتو خراسان جنوبی، آبشار قینرجه، چشمه شورسو و آب‌های گرم هفت‌آباد آذربایجان غربی، لس‌های استان گلستان در بخش خالد نبی، رویشگاه درختان زربین رامیان و دره شمشیربٌر استان گلستان و منظر طبیعی قشلاق تنگ اردبیل اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، طبق آیین‌نامه و دستورالعمل‌های مصوب، شورای ملی ثبت آثار، بررسی و تصویب شرایط و ارزش ثبت آثار در چهار حوزه آثار غیرمنقول (اماکن تاریخی فرهنگی)، آثار منقول (اموال فرهنگی و اشیا تاریخی)، آثار طبیعی (مناظر بدیع جغرافیایی، محوطه‌های طبیعی – تاریخی، پدیده‌ها و نمونه‌های ارزشمند گیاهی، جانوری و زیستگاه‌ها) و آثار ناملموس (رویدادها مراسم و آیین‌های معنوی و فرهنگی، آواها و .. .) در فهرست ملی را در بر می‌گیرد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رییس شورا، معاون میراث‌فرهنگی نایب رییس و مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی‌وطبیعی به عنوان دبیر شورا هستند که جلسات آن به صورت دوره‌ای و بر اساس پرونده‌های موضوعی با حضور اشخاص حقوقی ثابت، اشخاص حقیقی و تعدادی از صاحب‌نظران و نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با هر پرونده به صورت متغیر تشکیل می‌شود.

شورای حریم کشور مسئولیت تعیین و ضوابط حریم آثار ملی را بر عهده دارد که معاون میراث فرهنگی کشور رییس شوراست و پس از بررسی فنی و تخصصی، واج شرایط بودن ثبت اثر در فهرست ملی تصویب و تعیین حریم می شود و پس از آن وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، حریم و ضوابط تعیین شده قانونی را به استاندار آن منطقه‌ای که اثر در آنجا قرار دارد، به صورت کتبی  ابلاغ می‌کند.

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار 8 بهمن 99 ، کد خبر : 84200515 ، irna.ir/

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
0
0
ما نبايد اين همه در زمينه ثبت ملي سخت گير باشيم بذاريم ثبت ملي راهي باشه براي جهاني شدن ايران عزيزمون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین