پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۴۷۸
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: اختصاص حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار ویژه برای توسعه آذربایجان غربی در دستور کار دولت است که در این سفر، موارد مربوط به اختصاص این اعتبار مورد بررسی قرار می‌گیرد.
شعار سال: محمدباقر نوبخت یکشنبه شب در گفت و گوی ویژه خبری سیمای مرکز آذربایجان غربی که با هدف توضیح برنامه‌های سفر ۲ روزه معاون رییس جمهوری به استان برگزار شد، افزود: از این میزان حدود ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در حوزه طرح‌های زیربنایی و پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز در حوزه کمک به اجرای طرح‌های تولیدی در نظر گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: راهکار‌های اختصاص این بودجه در این سفر تا پایان مدت فعالیت دولت تدببیر و امید در آذربایجان غربی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا زمینه ارتقای شاخص‌های استان در این مدت فراهم شود.

معاون رییس جمهوری با اشاره به اینکه ما موظف هستیم تا طرح‌های وعده داده شده را تا پایان دولت به اتمام برسانیم، بیان کرد: در ۲ سفر رییس جمهوری و هیات دولت به آذربایجان غربی ۱۱۱ طرح برای این استان تعریف و اعتبار مربوط به آن‌ها ۲۵ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که البته با وجود هزینه کرد ۵۶ هزار میلیارد ریالی، همچنان ۶ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال دیگر مورد نیاز ۳۶ طرح باقی مانده از آنهاست.

نوبخت ادامه داد: البته برای این ۳۶ طرح باقی مانده، ۱۹ هزار میلیارد ریال مورد نیاز بوده که حدود ۱۳ هزار میلیارد ریال آن اختصاص یافته و در صدد اختصاص باقی مانده آن هستیم.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب و اهتمام دولت مبنی بر انجام اقدامات لازم برای تحقق فرمایشات معظم له در این خصوص، اظهار کرد: در این راستا اتمام ۲۲ طرح تولیدی در آذربایجان غربی در دستور کار دولت قرار گرفته که برای اتمام آن‌ها پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار با همراهی بخش خصوصی و بانک‌ها نیاز است.

وی گفت: با اجرای این طرح‌ها برای ۹۵۰ نفر در آذربایجان غربی فرصت شغلی ایجاد می‌شود که امیدواریم در تحقق این امر مثمر ثمر باشیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه همچنین تحویل کلید واحد‌های بازسازی شده زلزله قطور خوی را از دیگر برنامه‌های سفر به آذربایجان غربی عنوان کرد و افزود: همچنین ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای کم درآمد‌ها در این استان در این سفر آغاز می‌شود.

نوبخت همچنین یکی از مهمترین برنامه‌های این سفر را بررسی وضعیت طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون ۵۱ هزار میلیارد ریال برای این دریاچه از سوی دولت هزینه شده که با قیمت‌های امروزی، این رقم به حدود ۱۲۰ هزار میلیارد ریال بالغ می‌شود.

وی اضافه کرد: با وجود مضایق مالی قابل توجه، دولت تدبیر و امید از هیچ تلاشی برای احیای دریاچه ارومیه فروگذار نکرده و من تعهد می‌کنم که با همه سختی‌ها تا پایان اقدامات دولت برای احیای این دریاچه نیز کم نخواهیم گذاشت.

وی تاکید کرد: ما به هیچ وجه برای دریاچه ارومیه نیاز به ردیف خاص و مشخصی نداریم و با اختصاص بودجه احیای دریاچه از بخش‌های مختلف، مشکلی نیز در این خصوص وجود ندارد.

معاون رییس جمهوری همچنین با اشاره به لزوم توجه بیشتر مجلس شورای اسلامی به بهبود وضعیت بودجه پیشنهادی سال آینده، اظهار کرد: با وجود برخی سخنان نمایندگان مبنی بر افزایش تورم با بودجه پیشنهادی دولت، تغییرات انجام شده در بودجه توسط کمیسیون تلفیق، تراز عملیاتی بودجه سال آینده را با شکاف بیشتری مواجه می‌کند که همین امر نیز تورم زاست.

نوبخت با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای بهبود وضعیت تورم و حتی یک رقمی کردن تورم در کشور بیان کرد: باید تلاش کنیم تا در سال آینده، شاهد افزایش بیشتر تورم در کشور نباشیم که در این خصوص، همراهی مجلس بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

نوبخت امشب وارد ارومیه شد و علاوه بر برگزاری برخی جلسات با مسوولان استانی و نمایندگان مجلس، از طرح‌های مختلفی در شمال و جنوب آذربایجان غربی بازدید می‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۸۴۲۰۶۲۹۶، www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین