پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۷۴
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
گرچه هم‌اکنون با پدیده قاچاق دارو در سطوح مختلف، برخورد می‌شود، اما مجموع این اقدامات تاکنون نتوانسته که قاچاق دارو را متوقف کند و همچنان ردپای این پدیده در کشور ما دیده می‌شود.

شعار سال: «محمدنعیم امینی‌فرد» سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در روزنامه جام‌جم با پرداختن به موضوع «قاچاق دارو» نوشت:

پدیده قاچاق دارو، سال‌هاست که در نظام سلامت ما ریشه دوانیده است. شکی نیست که وجود داروهای قاچاق در بازار دارویی کشور می‌تواند سلامت جامعه را به خطر بیندازد، زیرا هیچ تضمینی بر سلامت این داروها وجود ندارد و از استانداردهای لازم برخوردار نیست. گرچه هم‌اکنون با پدیده قاچاق دارو در سطوح مختلف، برخورد می‌شود، اما مجموع این اقدامات تاکنون نتوانسته که قاچاق دارو را متوقف کند و همچنان ردپای این پدیده در کشور ما دیده می‌شود.

سود بالای قاچاق دارو موجب شده که سودجویان با به خطر انداختن سلامت شهروندان، از این طریق به سودهای کلان برسند. مقابله با فروش داروی قاچاق در فضای مجازی و غیرمجازی که خیلی از این داروها هم تقلبی و غیراستاندارد است، نیاز به افزایش سطح نظارت‌ها دارد، به گونه‌ای که همه دستگاه‌های ناظر، برای مقابله با این پدیده خطرناک با یکدیگر همکاری و هماهنگی داشته باشند.

البته نباید از خاطر برد که بخشی از مشکل قاچاق دارو از باورهای فرهنگی مردم و حتی برخی پزشکان نشأت می‌گیرد، زیرا خیلی‌ها احساس می‌کنند مصرف داروی خارجی، تحت هر شرایطی، بهتر از مصرف داروهای مشابه داخلی است، در حالی که این مساله صادق نیست.

در این راستا، مسئولان دارویی کشور باید با انجام مطالعات علمی دقیق و انتشار عمومی نتایج این مطالعات، کیفیت داروهای ایرانی را به همگان اثبات کنند. در واقع، با اقناع عمومی و اطلاع‌رسانی گسترده درباره کیفیت داروهای ایرانی، عرصه را بر داروهای قاچاق خارجی، تنگ کنند.

واقعیت این است که مردم به دارو، به عنوان یکی از ضروری‌ترین نیازهای زندگی نگاه می‌کنند که خیلی اوقات برای تامین آن حاضرند هر بهایی را پرداخت کنند. به همین دلیل، مسئولان باید با نظارت‌های گسترده‌تر، اجازه ندهند که از این نیاز مردم سوء‌استفاده شود و داروی قاچاق به درون خانه‌ها راه پیدا کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 24 مهر 95 ، کد مطلب: 13950721000468:www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین