پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۸۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
عربستان سعودی به منظور مهار شیوع ویروس کرونا در این کشور، ورود مسافران از ۲۰ کشور از جمله آمریکا را به خاک خود ممنوع کرد.
شعار سال: ورود مسافران از ۲۰ کشور از جمله آمریکا را به خاک عربستان ممنوع است و این ممنوعیت موقت از چهارشنبه ساعت ۱۸ به اجرا درخواهد آمد.

بنا بر اعلام وزارت کشور عربستان سعودی، این ممنوعیت شامل کشور‌های آفریقای جنوبی، آلمان، آرژانتین، برزیل، مصر، امارات عربی متحده، آمریکا، فرانسه، هند، اندونزی، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، لبنان، پاکستان، پرتغال، انگلیس، سوئد، سوئیس و ترکیه می‌شود.

این منبع افزود: شهروندان سعودی و همچنین دیپلمات‌ها و کارکنان درمانی که قصد دارند از این کشور‌ها وارد عربستان شوند، در چارچوب اقدامات پیشگیرانه توصیه شده از سوی مقامات بهداشت و درمان کشور، مجاز به ورود هستند.
 
تاخیر در تحویل واکسن‌

این خبر در حالی اعلام می‌شود که توفیق الربیعه، وزیر بهداشت عربستان سعودی یکشنبه در مورد شرایط همه گیری در این کشور هشدار داد و گفت: «عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدون شک ما را مجبور می‌کند تا برای محافظت از جامعه محدودیت‌هایی وضع کنیم.»

بر اساس آخرین داده‌های رسمی، از آغاز همه گیری در کشور ۳۴ میلیون نفری عربستان سعودی بیش از ۳۶۸ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ و حدود شش هزار و ۴۰۰ مورد مرگ ناشی از این بیماری به ثبت رسیده است. عربستان پرجمعیت‌ترین کشور عربی منطقه خلیج (فارس) است که بیش از سایر کشور‌های عربی این منطقه تحت تاثیر همه گیری قرار گرفته است.

آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا در عربستان که ماه ژوئن با حدود پنج هزار نفر در بالاترین سطح بود، از اوایل ژانویه به زیر ۱۰۰ نفر رسید، اما طی روز‌های اخیر مجددا افزایش یافته است. روز سه شنبه ۳۱۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شد.

از ۱۷ دسامبر پس از تایید واکسن کووید-۱۹ که از سوی شرکت آمریکایی فایزر و شریک آلمانی آن یعنی بیوان. تک تولید شده است، کمپین واکسیناسیون در عربستان آغاز شد. اما وزارت بهداشت این کشور ماه ژانویه اعلام کرد به علت تاخیر در تحویل این واکسن‌ها که کشور‌های دیگر به ویژه اروپایی‌ها را نیز تحت تاثیر قرار داده است، واکسیناسیون با کندی صورت می‌گیرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۷۶۵۲۶۳۴، yjc.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
0
0
عربستان هم داره پروتکل هارو به خوبی رعایت میکنه و در این زمینه میتونه الگوی خوبی برای کشور های حوزه خلیج فارس باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین