پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۹۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
استاندار آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی در قدیم چهارراه ارتباطی غرب و شرق بوده و اکنون به دنبال این هستیم که این موقعیت ژئوپولیتیک را احیا کنیم و در اولین قدم، راه آهن جلفا را از طریق نخجوان به شبکه سراسری بازار آسیای میانه و مرکزی وصل کنیم.
شعار سال: محمدرضا پورمحمدی با تبریک فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: دهه فجر فرصت مناسبی است تا دستاورد‌های انقلاب اسلامی بازگو و یادآوری شود.

وی ادامه داد: با بیان اقدامات و دستاورد‌های انقلاب، می‌توانیم بخشی از دسیسه‌های دشمنان نظام را که به دنبال سیاه‌نمایی هستند و نقاط منفی را پررنگ می‌کنند، نقش بر آب کنیم و بگوییم که نظام با وجود تمام مشکلات و موانعی که استکبار جهانی تلاش کرده به وجود آورد، با قدرت و غرور و با موفقیت‌های بسیار خوبی به جلو رفته است.

پورمحمدی با اشاره به اینکه ترسیم شور و هیجان و اراده‌ای که در روز‌های پیروزی انقلاب وجود داشته، سخت است، گفت: این انقلاب از همان آغاز قیام، مردمی و حرکت جمعی بود و مربوط به یک قشر خاص همچون دانشگاه، روحانیت و اصناف و کسبه نبود، بلکه همه باهم با عشق و علاقه به امام و خط امام و ایمان قوی که به راه امام داشتند، باعث پیروزی انقلاب شدند.

وی با اشاره به اینکه قیام ۲۹ بهمن تبریز در سال ۱۳۵۶ نقطه عطف پیروزی انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: تبریز، اسطوره تاریخ است و در انقلاب نیز پیشتار بوده، به طوری که مقام معظم رهبری گفتند آذربایجان سر ایران است.

استاندار آذرابجان شرقی اظهار داشت: ایران مدرن مدیون آذربایجان است، انقلاب مشروطه از تبریز آغاز شده و تبریز همیشه خاستگاه تحولات فکری و فرهنگی و اتفاقات مهم در کشور بوده است.

وی افزود: تبریز و آذربایجان همیشه پیرو امام خمینی و مقام معظم رهبری بوده‌اند و هر زمان که جان ایران به سردی گراییده، آذربایجان سپر بلا شده است.

پورمحمدی با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی در۴۲ سال گذشته، گفت: وقتی که از ماهیت و آرمان‌های انقلاب صحبت می‌شود همه اذعان می‌کنند که برخلاف سایر انقلاب‌های دنیا، انقلاب ایران، انقلابی ارزشی و فرهنگی است.

وی ادامه داد: عمده‌ترین اقداماتی که در ۴۲ سال گذشته در کشور انجام شده، در حوزه توسعه انسانی و فرهنگی در جامعه بوده است.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: قبل از انقلاب فقط ۵۰ درصد مردم باسواد بودند که امروز این رقم به ۹۸ درصد رسیده؛ پیش از انقلاب فقط ۱۰ درصد مردم از خدمات بهداشت و درمان برخوردار بودند در حالی که اکنون ۹۵ درصد مردم از خدمات بهداشت و درمان بهره‌مند هستند.

افزایش امید به زندگی از ۵۴ سال به ۷۵ سال

وی با بیان اینکه انسان محور توسعه است، ادامه داد: افزایش سطح آموزش و بهداشت در کشور منجر به این شده است که امید به زندگی از ۵۴ سال به ۷۵ سال افزایش یابد.

پورمحمدی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه زیرساخت‌ها، افزود: پیش از انقلاب ۱۰ درصد مردم به آب شرب دسترسی داشتند که اکنون ۱۰۰ درصد دسترسی به آب شرب در کشور ایجاد شده، ضمن اینکه دسترسی به برق نیز از ۱۰ درصد به ۹۵ درصد افزایش یافته و ۵۰ درصد مساکن روستایی مقاوم‌سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۶۹۵ طرح و پروژه در دهه فجر امسال در استان به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ طرح در مناطق روستایی، یک هزار و ۹۰ طرح در مناطق شهری و ۵۶ طرح پروژه ملی است.

راه آهن بستان آباد - تبریز تا تیرماه در ایستگاه خاوران

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه راه‌آهن و محور‌های مواصلاتی مانند رگ‌های بدن هستند که خون‌رسانی می‌کنند و اگر شبکه‌های ارتباطی قوی وجود داشته باشد، پشتیبانی و توسعه در بطن آن اتفاق می‌افتد، ادامه داد: راه‌آهن میانه- بستان‌آباد- تبریز ۱۸ سال بود که وعده داده شده بود، در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسید و تلاش می‌کنیم تا تیر ماه سال آینده به ایستگاه خاوران برسد.

۳ کیلومتر برای اتمام بزرگراه تبریز- اهر مانده است

وی اظهار داشت: در بحث بزرگراه‌ها می‌توان به افتتاح آزادراه تبریز- سهند اشاره کرد، ضمن اینکه از بزرگراه تبریز-اهر هم تنها ۳ کیلومتر و از بزرگراه خواجه- ورزقان دو قطعه باقی مانده و قطعه اول تبریز- بازرگان نیز در دست اقدام است.

پورمحمدی با بیان اینکه توسعه، نیازمند منبع تامین‌کننده انرژی است، گفت: در چند سال گذشته چندین سد در استان افتتاح شده که می‌توان به سد خداآفرین، حاجیلرچای، کلقان و قیزقلعه‌سی اشاره کرد.

تامین اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان برای سد‌های گردیان، شهید مدنی و شهریار

وی ادامه داد: سد‌های گردیان، شهید مدنی و شهریار هم به اتمام رسیده و با دستور رئیس جمهور برای رفع مشکلات این سد‌ها ۳۵۰ میلیارد تومان تامین اعتبار شده است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در حوزه برق نیز نیروگاه بادی آق‌کندی در میانه و سیکل ترکیبی هریس افتتاح شده و عملیات احداث نیروگاه سهند نیز آغاز شده و بازتوانی نیروگاه تبریز در دست اقدام است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش صنعتی، گفت: خط اتیلن پتروشیمی تبریز اتفاق بسیار بزرگی بود که در توسعه صنعت استان و ایجاد فرصت‌های شغلی نقش بسیاری دارد.

صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی به ۳.۲ میلیارد تومان رسید

پورمحمدی ادامه داد: در بخش کشاورزی در دو سال گذشته وسعت کشت گلخانه‌ای سه برابر شده و محصولات کشاورزی و باغی به نسبت قابل توجه در حال افزایش است و صادرات غیرنفتی استان در این مدت با وجود مشکلات و تحریم‌ها به طور مداوم با ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش به ۳.۲ میلیارد رسیده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی یکی از استان‌های برتر در زمینه معدن است و معادن غنی مس، طلا و کانی‌های فلزی در این استان وجود دارد، گفت: بر اساس میزان معادن مکشوفه و خلوص، مس ورزقان رتبه اول کشور را دارد و علاوه بر آن معادن مس بسیاری در نقاط مختلف استان وجود دارد.

معرفی پیمانکار تولید مس کاتد و ذوب و پالایش ورزقان

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه توجه به بخش معدن در آینده استان نقش بسیار مهمی دارد، افزود: از این رو تولید مس کاتد و ذوب و پالایش ورزقان مصوب شده و پیمانکار آن به زودی معرفی خواهد شد.

ذخیره ۵ میلیارد تنی نفلین سینیت سراب

وی اضافه کرد: نفلین‌سینیت سراب حدود ۵ میلیارد تن ذخیره دارد که عملیات اجرایی آن در سفر قبلی رئیس جمهور آغاز و قرار گاه خاتم به عنوان مجری پروژه انتخاب شده که اشتغال مستقیم و غیرمستقیم آن خواهد توانست شمال شرق استان را از نظر تولید فرصت‌های شغلی غنی و مهاجرت را معکوس کند.

پورمحمدی با بیان اینکه نفت و گاز، موقعیت لجستیکی و گردشگری سه مزیت بزرگ کشور است، گفت: آذربایجان شرقی در محور ترانزیتی سه کریدور مهم بین‌المللی قرار دارد که می‌توان از این مزیت درآمدزایی کرد.

راه آهن جلفا از طریق نخجوان به شبکه سراسری بازار آسیایی میانه و مرکزی وصل می‌شود

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی در قدیم چهارراه ارتباطی غرب و شرق بوده و اکنون به دنبال این هستیم که این موقعیت ژئوپولیتیک را احیا کنیم و در اولین قدم، راه آهن جلفا را از طریق نخجوان به شبکه سراسری بازار آسیای میانه و مرکزی وصل کنیم.

وی با اشاره به مزیت‌های گردشگری استان اظهار داشت: در آذربایجان شرقی بیش از یک هزار و ۵۰۰ اثر ثبت شده ملی و بین المللی داریم و بیش از ۸۰ پروژه میراثی و گردشگری در استان در حال انجام است تا بتوانیم در طول زمان از این مزیت به درآمد و توسعه و رفاه دست یابیم.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه انقلاب ما ارزشی و فرهنگی است، گفت: علم و دانش پیش نیاز توسعه انسانی است و در این ۴۲ سال در کنار امنیت پایدار به توسعه علمی دست یافته ایم به طوری که ۵ درصد دانش جهان را ایران تولید می‌کند و رتبه ۱۵ بین کشور‌های دنیا از نظر تولید علم و فناوری هستیم.

وی ادامه داد: با وجود تمام سختی‌هایی که استکبار جهانی بر ما اعمال کرده، توانسته ایم از نظر تولید و تبدیل علم به فناوری به خوبی پیشرفت کنیم و در بحث سلول‌های بنیادی، دانش هسته ای، صنایع دفاعی و نظامی رتبه‌های اول تا هشتم جهان هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در دو سال گذشته ۱۴۲ شرکت دانش بنیان، ۲۱ مرکز رشد و ۲۳۷ واحد فناور در استان ثبت و فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی با اشاره به اینکه شعار انقلاب، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود، اظهار داشت: در ۴۲ سال گذشته تلاش شده در مقابل نظام دیکتاتوری یک نظام مردم سالاری دینی در کشور مستقر شود.

پورمحمدی تاکید کرد: به عنوان یک فرد دانشگاهی اعلام می‌کنم هیچ کشوری وجود ندارد مردم آزادانه در تعیین سرنوشت خود سهیم باشند و تمام مسوولیت‌ها از جمله رهبری، رئیس جمهور و نمایندگان با اراده مردم انتخاب شوند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری در سال آینده، گفت: اگر به دنبال کاهش مشکلات هستیم، پیش شرط آن حضور پرشور مردم با تمام سلایق در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ پای صندوق‌های رای است.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه عقل جمعی اشتباه نمی‌کند و منتظر همراهی و همگامی مردم در انتخابات هستیم، افزود: از تمام نخبگان، گروه‌های مرجع، رسانه ها، هنرمندان، ورزشکاران و روحانیون درخواست داریم که بر اصل مشارکت تاکید کنند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از می‌متالز، تاریخ انتشار: ۱۶بهمن ۱۳۹۹، کدخبر me-metals.ir، ۱۵۸۷۱۶
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
0
0
ایران به راحتی میتونست با داشتن شرایط بهتر ارتباطی با همسایه های خودش اقتصادش رو رونق ببخشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین