پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۶۲۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
سرهنگ رجبی نسبت به اعتیاد کودکان و نوجوانان به اینترنت هشدار داد.
شعار سال: رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا گفت: اعمال راهکار‌هایی در راستای نظارت، کنترل و درمان اعتیاد اینترنتی کودکان توسط والدین امری لازم و ضروری است، لذا والدین باید تعاملات اجتماعی و خانوادگی کودکان خود را در محیط پیرامون افزایش دهند.

وی افزود: برای استفاده کودک از اینترنت هدف تعیین کرده و در چارچوب آن امکان استفاده از اینترنت را فراهم کنید، همچنین فعالیت‌های فیزیکی و سرگرمی‌های مناسب را برای کودک خود فراهم کنید.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: برای کودکان زمان مشخصی را بابت استفاده از اینترنت و فضای مجازی تعیین کنید و بر روی فعالیت آن‌ها نظارت کافی داشته باشید.

وی با اشاره به اعتیاد کودکان به اینترنت و خطر قرار گرفتن آن‌ها در معرض آسیب‌های فضای مجازی، افزود: این روز‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، کودکان بیشتر اوقات خود را در خانه می‌گذرانند، آموزش مجازی و محروم شدن آن‌ها از برخی فعالیت‌های خارج از منزل باعث افزایش زمان استفاده از اینترنت و حضور کودکان در فضای مجازی شده است.

سرهنگ رجبی ادامه داد: بنابراین برای زمان استفاده فرزندان خود از بستر اینترنت قوانین و مقرراتی تعیین کنید و به آن پایبند باشید، اگر زمان استفاده از اینترنت توسط والدین کنترل نشود ممکن است فرزندان دچار آسیب‌هایی مانند اعتیاد اینترنتی، افت تحصیلی، خطرات جسمی و روحی شوند.

وی با اشاره به وجود راهکار‌ها برای درمان اعتیاد اینترنتی کودکان، افزود: اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی از مشکلات رایج در زندگی‌های امروزی است. شاید این مشکل را در خودتان نیز شناسایی کرده یا در اطرافیانتان دیده باشید. اگر شما هم احساس خطر کرده‌اید و فکر می‌کنید که استفاده بیش از اندازه از اینترنت در زندگی فرزندتان خللی ایجاد کرده است، باید موارد و نکاتی را مد نظر خود قرار دهید.

به گفته سرهنگ رجبی، تعیین زمان مشخص برای استفاده کودکان در فضای مجازی، تعیین پاداش و تنبیه برای استفاده صحیح و ناصحیح، جایگزین کردن فعالیت فیزیکی و سرگرمی خارج از فضای مجازی، نظارت اعضای خانواده در هنگام استفاده کودکان از اینترنت، هدفمند کردن استفاده از اینترنت برای کودکان، افزایش تعاملات خانوادگی و اجتماعی کودک از جمله مواردی است که والدین باید انجام آن‌ها را در برنامه خود بگنجانند.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 16 بهمن 1399، کد خبر: ۷۶۵۳۳۰۰، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
0
0
كار از مراقبت ها گذشته خصوصا اين دوران كرونا كه بچه ها تو خونه موندن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین