پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۶۷۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹
رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: با توجه به نوع کار در پزشکی قانونی کارکنان ما با مشکلات افسردگی در مراتب مختلف مواجه هستند.

شعار سال: «عباس مسجدی آرانی» رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در نشستی خبری با اشاره به افتتاح مراکز پزشکی قانونی گفت: در استان تهران واحد شرق و غرب در حال بازسازی هستند و بیش از ۹۵ درصد کمیسیون های پزشکی به صورت آنلاین بررسی می‌شود. همچنین نرم افزار جامع تخصصی نیز در حال ارایه خدمت است و امیدواریم در حوزه تشریح، کمیسیون و آزمایشگاه این نرم افزار بتواند خدمت ارایه کند در حوزه تامین کیت ها با همکاری سازمان زندانها در تکمیل بانک اطلاعاتی ژنتیک مجرمان توانستیم ۹۲ هزار نمونه را استخراج و ۲۵ هزار پروفایل را تکمیل کنیم.
 
وی ادامه داد: خط قرمز ما بی احترامی به مردم است و رعایت تکریم ارباب رجوع از موضوعات مهمی است که ما دنبال می کنیم.
 
وی با اشاره به راه اندازی اندیشکده پزشکی قانونی گفت: استفاده از ظرفیت روانشناسان و جامعه شناسان در پزشکی قانونی، به روزرسانی پرونده ها تعامل با دولت و مجلس برای ما برکات داشته است، کشف تصادفات ساختگی و خودزنی از خبره بودن کارشناسان ما است. استانداردسازی خدمات از دیگر اقدامات ما است ما امروز در سازمان پزشکی قانونی در مرز دانش حرکت می کنیم. 
 
مسجدی افزود: سی باب منزل مسکونی در استان لرستان و خوزستان که در سیل سال گذشته تخریب شده بود توسط همکاران ما نوسازی شد.
 
وی درباره وضعیت نیروهای پزشکی قانونی گفت: یک سوم نیروهای ما قراردادی هستند و با پیگیری‌های انجام شده در سال ۹۹ بحث همترازی آنها برقرار شد و در حال تلاش هستیم تا تغییر وضعیت استخدامی برای آنها نیز انجام شود.
 
رییس سازمان پزشکی قانونی درباره آموزش و پژوهش گفت: سه وظیفه پزشکی قانونی در حوزه آموزش و پژوهش است. همچنین سامانه پژوهش راه‌اندازی شده است. در راستای اقدامات پیشگیرانه کارشناسان پزشکی قانونی برای پیشگیری از قصور در بیمارستان‌ها حضور دارند.
 
وی ادامه داد: شناسایی هویت پیکرهای جان باختگان ناوچه کنارک، برخورد تریلی در محور اسفراین، بیمارستان سینا اطهر و سقوط بهمن در ارتفاعات تهران از دیگر اقدامات ما بود.
 
او افزود: خواهش ما این است که نیروهای جوان متخصص را جذب کنیم و طی سه الی چهار سال آینده انتقال تجربیات از افرادی که در سن بازنشستگی هستند به نیروی های جوان صورت گیرد برای ارتقای سلامت کارکنان نیز دوره های آموزشی برگزار شد با توجه به نوع کار در پزشکی قانونی کارکنان ما با مشکلات افسردگی در مراتب مختلف مواجه هستند.پوشش بیمه تکمیلی به صورت صددرصدی برای نیروهای پزشکی قانونی صورت گرفته است.
 
وی درباره پیوند قرنیه گفت: اجساد افرادی که به امانت به ما سپرده می شود پس از کسب رضایت خانواده بخشی از اعضا را برای درمان بیماران استفاده می کنیم بانک سلول بافت و عضو در طی سه سال گذشته ۳۷۰ هزار بیمار را تحت پوشش قرار داده و باعث شده بیماران سلامتی خود را بدست آورند.
 
او افزود: با کمبود اعتبار مواجه هستیم پایه اعتبارات ما ضعیف است ما یک سازمان خدمت رسان هستیم اگر بودجه ما یک درصد تامین  نشود ۲۰ مرکز ما ممکن است تعطیل شود. دستگاههای ما بسیار گران قیمت است اما رشد بودجه ما ۱۰ تا ۱۵ درصد است. مشکلات حقوق کارکنان و طاقت فرسا بودن کار کارمندان پزشکی قانونی نیز مطرح است البته ۲۰۰ نفر به استخدام این سازمان در آمده اند.
 
مسجدی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰۰ هزار متر کمبود جا داریم و با مشکل کمبود ابنیه نیز مواجه هستیم. در حال حاضر ۳۸۵ مرکز ملک سازمان پزشکی قانونی است که ۱۸۵ باب ملکی است و مابقی آن استیجاری و امانی است.
 
وی درباره پرونده قاضی منصوری گفت: بررسی ها و شرح جسد انجام شد و کمتر از ۴۰ روز به جهت حساسیت نظر کارشناسی خودمان را اعلام کردیم.
 
او درباره سقط جنین گفت: در دو ماه گذشته برخی افراد غیرعلمی اظهار نظرهایی در این خصوص داشته اند. در حوزه نظام سلامت اگر جنینی دچار اختلال شدید باشد و برای مادر و خود جنین تهدید باشد سقط با شرایط خاص و براساس قانون انجام می شود.
 
وی ادامه داد: چالشی در کشور وجود دارد با عنوان سقط جنایی که باید دستگاههای متولی تمهیداتی برای آن بیندیشند البته ما با دادستان این موضوع را دنبال می کنیم و امیدواریم دیگر شاهد یک سقط جنایی هم نباشیم.
 
مسجدی با اشاره به آمار نه ماهه در حوزه معاینات بالینی گفت: در حوزه اقدامات صورت گرفته در پزشکی قانونی گفت: در حوزه معاینات بالینی یک میلیون و 200 هزار مورد معاینه انجام شده است. همچنین در خصوص معاینات اجساد 48 هزار و 656 مورد و در حوزه کمیسیون‌های پزشکی 21 هزار و 197 مورد طی 9 ماهه گذشته بررسی صورت گرفته است.
 
وی ادامه داد: همچنین در حوزه نزاع شاهد کاهش یک و نیم درصد و در حوزه تصادفات شاهد کاهش 14 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم. همچنین 69 هزار و 625 پرونده در آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی بررسی شده و در مجموع طی 9 ابتدای سال 423 هزار و 493 نمونه در آ‌زمایشگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.
 
رییس پزشکی قانونی کشور گفت: برای نزدیک به ۷۰ هزار  نفر در ۹ ماه گذشته توسط دادپزشکان مجوز دفن صادر شد. این کار  برای خدمت مناسب تر و ارزان تر در سراسر کشور بود که آن را  ساماندهی کردیم‌.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا  ، تاریخ انتشار: 20  بهمن  1399  ، کدخبر:1036191 ، www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
0
0
واقعا حق هم دارن اون فرد داره پايان زندگي خودش رو هرروز به چشم خودش مي بينه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین