پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۴۰۳
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
کیم جونگ اون مسئولین کشورش را در شکست‌های اقتصادی کره شمالی مقصر می‌داند و امروز بعد از ورود به کابینه یک مقام ارشد اقتصادی را که یک ماه پیش منصوب کرده بود، اخراج کرد.
شعار سال: رهبر کره شمالی با عصبانیت عنوان کرده که این مسولین نمی‌توانند با ایده‌های جدید برای نجات اقتصادی کره شمالی به ایده‌های جدید برسند.

به گزارش رسانه‌های دولتی این کشور در سخت‌ترین دوره حکومت ۹ ساله کیم به سر می‌برد. تحریم‌های هسته‌ای ایالات متحده، بسته شدن مرزها، همه گیری کرونا، بلایای طبیعی و از بین رفتن محصولات کشاورزی آسیب‌های اقتصادی کره شمالی را عمیق‌تر کرد.

فروپاشی اقتصادی 

برخی از تحلیلگران می‌گویند این چالش‌های می‌تواند منجر به یک فروپاشی اقتصادی، بی ثباتی و وحشت و ناآرامی عمومی شود.

چند ماه پیش این چالش‌ها کیم را مجبور کرد که علناً اعتراف کند که برنامه‌های اقتصادی گذشته موفق نبوده اند و بر این اساس یک برنامه پنج ساله جدید برای توسعه اقتصاد در کنگره حاکم در ماه ژانویه صادر شد. اما حالا کیم با ابراز تاسف از اینکه هیئت دولت در نقش خود به عنوان نهاد اصلی مدیریت اقتصاد کوتاهی می‌کند، گفت که آن‌ها دیدگاه ابتکاری و تاکتیک‌های روشنی ارایه نمی‌دهند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۲۴بهمن ۱۳۹۹، کدخبر: fa.shafaqna.com، ۱۰۹۶۹۱۹
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین