پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۳۲۷۶۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱
معاون وزیر علوم با بیان اینکه تحلیل هرچه بیشتر بیانیه گام دوم انقلاب، بخشی مبنایی و کلیدی برای مجامع علمی و دانشگاهی است تا در نهایت تبدیل به یک گفتمان شود، اظهار کرد: همچنین بخشی از آنچه در بیانیه آمده ناظر بر سیاست و عمل است که در برنامه‌ها و سیاست‌هایی که اختیار می‌شود باید حساسیت لازم وجود داشته باشد.
شعار سال: غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در پاسخ به سؤالی درباره نقش دانشگاهیان در تحقق آرمان‌های امام (ره) و انقلاب اظهار کرد: انقلاب اسلامی رویدادی بزرگ و تاریخی است که از عرصه‌های وسیع و ساحت‌های گسترده برخوردار است. با گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی آن، دستاورد‌های بسیار مهمی به ویژه در عرصه علمی، دانشگاهی و پژوهشی داشته است.

وی تأکید کرد: آنچه به عنوان محور و شعار‌های بنیادی در انقلاب اسلامی مطرح بوده شامل استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است و یکی از وظایف اصلی جامعه دانشگاهی شامل اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان مجموعه نظام آموزشی کشور وفاداری و تلاش برای تحقق هرچه بیشتر این آرمان‌های بلند در عرصه‌ها و زیرساخت‌های علمی، فرهنگی و تحقیقاتی است.

قدرت نرم فعالیت‌های علمی و پژوهشی

غفاری با تأکید بر اینکه بخشی از تلاش اصلی و عمده دست‌اندرکاران نظام آموزشی معطوف به آرمان‌های انقلاب اسلامی است، گفت: از سوی دیگر عمل به این آرمان‌ها و تلاش در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی از دیگر تلاش‌های مسئولان نظام علمی کشور است. جامعه علمی و دانشگاهی کشور و دست‌اندرکاران این حوزه بر این باور هستند که انقلاب اسلامی برای پایداری و دوام خود، همچنان نیازمند دستاورد‌های علمی، پژوهشی و فناوری است؛ آن‌چنان که در بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری صادر شده مطرح شده است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: یکی از اولین مواردی که در بیانیه گام دوم مورد توجه قرار گرفته این است که قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران در گرو فعالیت‌های علمی و پژوهشی است و به همین دلیل طبعاً آنچه که وظیفه ذاتی نهاد علم و مجامع دانشگاهی است و به اقتدار نظام کمک می‌کند از گذشته مورد توجه نظام علمی و دانشگاهی کشور بوده و همچنان این تلاش‌ها استمرار خواهد داشت.

تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در وزارت علوم

وی در پاسخ به این سؤال که برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در وزارت علوم چه اقداماتی انجام شده و چه برنامه‌های در دستور کار دارید؟ اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب، آن‌چنان که نظر خود مقام معظم رهبری هم بود در درجه اول نیاز داشت تا مفاهیم کلیدی آن مورد واکاوی، بحث و بررسی بیشتر قرار بگیرد. از این منظر دانشگاه‌ها فعالیت‌های بسیار خوبی داشته‌اند و ابعاد آن را در قالب نشست‌ها و کرسی‌های نظریه‌پردازی مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان سخنان خود تصریح کرد: تحلیل هرچه بیشتر بیانیه گام دوم انقلاب، بخشی مبنایی و کلیدی برای مجامع علمی است تا در نهایت تبدیل به یک گفتمان شود. از سوی دیگر بخشی از آنچه در بیانیه آمده ناظر بر سیاست و عمل است که در برنامه‌ها و سیاست‌هایی که اختیار می‌شود باید حساسیت لازم نسبت به آنچه مانع تحقق منویات رهبر معظم انقلاب می‌شود وجود داشته باشد و تحقق مفاد این بیانیه را در برنامه‌های خود لحاظ کنند.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایکنا، تاریخ انتشار:۲۵ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر:۳۹۵۳۰۳۱، www.iqna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
0
0
خيلي از دانشگاهيان اون هم در قشر مذهبي خبري از بيانيه گام دوم انقلاب ندارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
0
0
فرهنگ ارزش دادن به پژوهش را باید بیشتر داشته باشیم تا بتونیم توسعه بدیم کشورمون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین