پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۶۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۰
بحث تحقیق و تفحص شورای اسلامی شهر تهران از قرارداد شهرداری تهران با شرکت رسا تجارت، وارد فاز تازه‌ای شده و قرار است گزارش آن تا پایان سال به صحن شورای شهر بیاید.

شعار سال: طرح تحقیق و تفحص از قرارداد شرکت رسا تجارت و قرارداد موسوم به سه شهید، روز یکشنبه، ١٥ دی ١٣٩٨، در دستور کار یک‌صد و هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت و اعضای شورا رسما به تحقیق و تفحص در این قرارداد ورود کردند و درخواست کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر تحقیق و تفحص پیرامون مبانی حقوقی و گزارش عملکرد این قراردادها، با ۱۵ رأی موافق از ۱۵ نفر از حاضران به تصویب رسید.
در پی این مصوبه محسن هاشمی، ‎رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در حکمی پنج عضو شورا شامل بهاره آروین، شهربانو امانی، زهرا نژادبهرام، سیدمحمود میرلوحی و افشین حبیب‌زاده را به عنوان اعضای هیأت تحقیق و تفحص از شهرداری تهران پیرامون مبانی حقوقی و گزارش عملکرد قرارداد‌های منعقده با شرکت رسا تجارت و واگذاری املاک موسوم به طرح سه شهید منصوب کرد.

پس از مصوبه شورای شهر تهران برای تحقیق و تفحص از این قرارداد‌ها و تعیین هیئت تحقیق و تفحص، همچنان اعضای شورای شهر نسبت به مطالبه‌گری درباره قرارداد‌ها با رسا تجارت ادامه دادند تا اینکه حدود یک سال بعد، سیدمحمود میرلوحی عضو هیات تحقیق و تفحص از قرارداد شهرداری با رسا تجارت، در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه شورا برای پیگیری این موضوع تذکر داد.

چند روز پس از این تذکر، شهرداری تهران در نیمه دی‌ماه امسال دست به کار شد و برای رسیدگی به حساب‌های فی‌مابین شهرداری تهران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نگاه ویژه به موضوعات مربوط به بنیاد تعاون سپاه (رسا تجارت)، طرح سه شهید و بسیج، یک هیئت رسیدگی تشکیل داد.  همچنین با موافقت شهردار تهران، حسن مقیمی اسفندآبادی مدیرعامل شرکت خدمات مالی شهر طی حکمی از سوی نادر محمدزاده مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، به عنوان رئیس این هیئت منصوب شد.

حالا سیدمحمود میرلوحی عضو هیات تحقیق و تفحص و رئیس کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران درباره آخرین وضعیت تحقیق و تفحص، به همشهری آنلاین‌ می‌گوید: کار این تحقیق و تفحص به مرحله آماده‌سازی گزارش‌ها و نتایج بررسی‌ها رسیده است.

به گفته او، صورت‌جلسات و روند فعالیت‌های بخش‌های مختلف در این سال‌ها بررسی شده و در حال حاضر به مرحله آماده‌سازی گزارش‌ها و نتایج بررسی‌ها رسیده است؛ از این رو امیدواریم گزارش نهایی آن تا پایان سال به صحن شورا برود و به نتیجه لازم برسد.

میرلوحی در ادامه این گفتگو تصریح کرد: همان‌طور که شهروندان و رسانه‌ها می‌دانند پرونده املاک نجومی و واگذاری‌های غیرقانونی و بی‌ضابطه‌ای که در گذشته صورت گرفته، در حال پیگیری است که یکی از این پرونده‌ها قرارداد شرکت رسا تجارت است که زوایای مختلف آن در حال بررسی است و گزارش و نتیجه آن به زودی به صحن شورای شهر می‌آید و به اطلاع عموم می‌رسد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران از ارائه جزئیات بیشتر در این‌باره خودداری کرد و گفت: طبق قانون فقط می‌توانیم روی متن تحقیق و تفحص و متنی که تصویب شده است صحبت کنیم؛ بنابراین بهتر است مردم و رسانه‌ها تا جمع‌بندی نهایی گزارش‌ها صبر کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از اسکان نیوز، تاریخ انتشار:۲۵ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر:۳۳۷۱۰، www.eskannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
0
0
شوراي شهر تونسته با اين روجيه اي كه داره تنها مو رو از ماست اصولگرا ها بيرون بكشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین