پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۲۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در استان کهگیلویه و بویراحمد بر توانمندشدن دانش‌بنیان‌ها برای رقابت با واردات برخی محصولات تاکید کرد.
شعار سال: سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری که به استان استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است در پارک علم و فناوری این استان در جمع خبرنگاران، با اشاره به پیگیری‌های معاونت علمی برای پیشگیری از واردات برخی محصولات فناورانه به کشور، گفت: عزمی جدی برای این کار داریم و تمام تلاش خود را برای کاهش واردات محصولاتی که توان تولید آن‌ها در کشور وجود دارد، می‌کنیم.

رییس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: واردات برخی کالا‌ها و محصولات فناوری که شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمند داخلی ظرفیت تولید آن‌ها را منطبق با استاندارد‌های ملی و بین‌المللی دارند، درست نیست. اما این شرکت‌ها نیز باید توان خود را برای رقابت با این محصولات بیشتر کنند.

ستاری با تاکید بر اینکه نباید در زمین بازی خودمان به رقیب ببازیم، بیان کرد: اگر شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان و واحد‌های فناور نتوانند در ایران با محصولات خارجی رقابت کنند قطعا برای صادرات محصولاتشان در بلندمدت به مشکل برمی‌خورند. البته ما نیز وظیفه داریم برای کاهش واردات این محصولات فناورانه تلاش کنیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه افزود: برای رسیدن به این هدف شرکت‌های ایرانی باید توان رقابتی خود را بالا ببرند و در بازار داخلی جای خود را باز کنند. پس این اقدام فرصتی برای رقابت با محصولات خارجی ایجاد می‌کند و این کار باید در کنار وجود برخی محصولات خارجی رخ دهد، یعنی شرکت‌های ایرانی برنده این بازی باشند.

ستاری با اشاره به پیگیری‌ها برای رفع این مشکل، گفت: موارد مشابهی در حوزه واردات محصولاتی که با توان و کیفیت بالا در کشور تولید می‌شود، داشتیم که پیگیری‌های جدی برای رفع این مشکل کردیم. قطعا اگر بدانیم تولیدات این شرکت‌ها کفاف نیاز کشور را می‌کند واردات این محصولات را کاهش می‌دهیم.

دانش‌بنیان‌ها یاریگر نظام سلامت شدند

رییس ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق در ادامه با اشاره به توان شرکت‌های دانش‌بنیان در کنترل کرونا، بیان کرد: از همان روز‌های ابتدایی شیوع کرونا، دانش‌بنیان‌ها دست به کار شدند و همه نیاز کشور را تامین کردند. در این حوزه هیچ وارداتی نداشتیم. هر دارویی که در دنیا برای کنترل این بیماری معرفی می‌شود به کمک فناوران ایرانی ظرف مدت یک ماه در ایران به تولید می‌رسد. در زمینه واکسن کرونا نیز همین شرایط را داریم و شرکت‌ها با جدیت و تلاش زیاد در حال تولید واکسن هستند.

فضای فعالیت فناوران استان را تامین می‌کنیم

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به مشکل عدم وجود فضای مناسب برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور استان، گفت: امروز سعی می‌کنیم در جلساتی که با مدیران استانی داریم این مشکل را حل و فضا برای فعالیت این واحد‌ها را فراهم کنیم. هر بار که به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کنم، اتفاقات جدید فناورانه‌ای را شاهد هستم که این موضوع بار مسوولیت ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را سنگین‌تر می‌کند. تلاش می‌کنیم حمایت از صندوق پژوهش و فناوری و تامین تسهیلات و سرمایه‌گذاری‌های صندوق این استان را افزایش دهیم.

افتتاح مراکز نوآوری در استان

صبح امروز معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برای بررسی روند پیشرفت طرح‌های فناورانه و تولید محصولات دانش‌بنیان‌ها به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد. ستاری در این سفر یک روزه با حضور در پارک علم و فناوری این استان، پس از بازدید از نمایشگاه محصولات فناورانه و دانش‌بنیان و روند پیشرفت مجتمع نوآوری این پارک، مرکز رشد دهدشت این مجموعه را افتتاح کرد. این مرکز در ۵۰۰ متر مربع مساحت، میزبان ۴۰ واحد فناور است.

همچنین این سفر با بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه یاسوج ادامه می‌یابد. بازدید از واحد‌های فناور و افتتاح مرکز خلاق ریزازدیادی، سیستم برق خورشیدی و ... از دیگر برنامه‌های این سفر است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته ازمرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تاریخ انتشار: ۲۸بهمن ۱۳۹۹، isti.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
0
0
اين چيزايي كه ايشون داره ميگه با اين روندي كه ما داريم پيش ميريم كم كم ده سال طول ميكشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین