پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۴۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۲
برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی بجنورد اعتراضات و واکنش‌های زیادی جمع زیادی را به همراه داشت که منجر به ورود مقام قضایی به موضوع و برکناری یک مسئول شد.
شعار سال: ۸۰ نفر از روستاییان در ۲ بخش آقایان و بانوان در رشته‌های دال پلان انفرادی، هفت‌سنگ مهارتی، تیراندازی با قله کمان، کلاف چینی و لنگ روز دوشنبه ۲۷ بهمن ۹۹ در جشنواره بازی‌های بومی و محلی خراسان شمالی به رقابت پرداختند.

«زیور نعمتی» که عهده‌دار ریاست هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان شمالی بود، در گفت‌وگویی، هدف از برگزاری بازی‌های بومی و محلی را ایجاد شور و نشاط اجتماعی بین مردم به‌ویژه روستاییان بیان کرده بود.

این جشنواره که به منظور گرامیداشت دهه مبارک فجر و ولادت حضرت زهرا (س) روز دوشنبه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مجموعه ورزشی شهید علیدخت بجنورد برگزار شد، بدون حاشیه نبود و دردسرساز شد؛ طوری که مقام قضایی به موضوع ورود کرد و رئیس هیات نیز برکنار شد.

جشنواره بازی‌های بومی و محلی خراسان شمالی در سالروز شهادت امام هادی (ع) برگزار شد و موسیقی و رقص محلی آیین آغازین این جشنواره بود؛ همین موضوع واکنش‌های جمع زیادی از افراد جامعه را در پی داشت. پس از فراگیر شدن اعتراضات، ابتدا سازمان بسیج ورزشکاران در بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کرد و سپس اداره کل ورزش و جوانان در اطلاعیه‌ای عذرخواهی و اعلام کرد با خاطیان برخورد می‌کند. ساعتی بعد نیز استاندار خراسان شمالی دستور برکناری فوری رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی را صادر کرد.

دادستان بجنورد هم از برخورد قضایی با عوامل حرمت‌شکن جشنواره بازی‌های بومی و محلی بجنورد خبر داد. به گفته ایلالی حرمت‌شکنی و اقدامات قبیحانه با اعتقادات اسلامی و مقدسات مردم جرم است و خواسته مردم برخورد جدی با این قبح‌شکنی‌هاست.

صادق اسپیدکار معاون اجتماعی دادگستری خراسان شمالی نیز از برخورد با برگزارکنندگان جشنواره بازی‌های بومی و محلی خبر داد و گفت: مسئولان ورزش و جوانان استان و برگزارکنندگان جشنواره برای ادای توضیحات به دادگستری فراخوانده شدند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبر ورزشی، تاریخ انتشار ۲۷ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۲۹۳۰۸۷، www.khabarvarzeshi.com.
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
0
1
رقص های محلی باید قبل از 22 بهمن و در روزهای نزدیک به این روز انجام بشه تا مسئولین بتونن چشم پوشی کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین