پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۴۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
سرمایه گذار کشور ترکیه با سفر به چابهار در جنوب سیستان وبلوچستان و بررسی زمینه سرمایه گذاری برای احداث آب شیرین کن در این شهرستان بندری گفت: چنانچه خرید آب تولیدی از سوی ایران تضمین شود با نصب آب شیرین کن آب مورد نیاز چابهار را تامین می کنیم.
شعارسال: مدیرعامل شرکت ENTAترکیه در این سفر، در نشستی با مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار اظهار داشت: پس از بررسی های لازم در بخش آب و انرژی تمایل داریم با منطقه آزاد چابهار وارد مذاکره شویم.

«اوزی سزار» با بیان این که چابهار موقعیت های مناسبی برای سرمایه گذاری دارد، خاطرنشان کرد: چنانچه بتوانیم برای خرید تضمینی آب به توافق برسیم آب چابهار را با احداث و نصب آب شیرین کن تامین خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در این سفر از سیستم آب شیرین کن موجود چابهار دیدن کرده و از نزدیک با فرصت های سرمایه گذاری آشنا شدیم.

مدیرعامل شرکت ENTA ترکیه از میزبانی خوب منطقه آزاد چابهار قدردانی و از حضور در این منطقه ابراز خرسندی کرد و افزود: در آینده ای نزدیک حضور فعالی در بندر چابهار خواهیم داشت.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز گفت: هم اکنون آب شهر چابهار از آب شیرین کن کنارک تامین می شود و از آنجایی که فاصله انتقال آب از کنارک تا چابهار افزون بر 45 کیلومتر است هزینه های زیادی بر دولت و مشترکان تحمیل می کند.

عبدالرحیم کردی از حضور شرکت سرمایه گذار ترکیه ای در چابهار قدردانی کرد و افزود: تمایل داریم با شرکت های داخلی و خارجی برای فعالیت اقتصادی و تجاری به توافق برسیم تا بخش زیادی از مشکلات زیربنایی مرتفع شود.

وی ایجاد آب شیرین کن از سوی بخش خصوصی به ویژه شرکت ترکیه ای را خواستار شد و از دولت در خواست کرد: با تضمین لازم برای خرید آب مشکلات بی آبی چابهار را حل کند.

وی به شرکت سرمایه گذار ترکیه ای پیشنهاد کرد برای تامین آب شهرستانهای چابهار و کنارک برنامه ریزی لازم را انجام دهد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری فرینا، تاریخ انتشار:- ، کدخبر: 37915، www.freena.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین