پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۶۳۸
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه طرح‌های تفصیلی مانع بسیاری از تخلفات ساختمانی می‌شود گفت: به همین دلیل اخیرا در دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی جلساتی را داشتیم تا شهر‌هایی که هنوز طرح تفصیلی ندارند سریعا آماده کنند و آن‌هایی هم که نیاز به بازآفرینی دارند هرچه زودتر این کار را انجام دهند.
شعار سال: مهدی جمالی‌نژاد گفت: در حال حاضر بسیاری از شهر‌ها طرح تفصیلی خود را مورد بازآفرینی قرار دادند و شهر‌هایی هم که طرح تفصیلی نداشتند در حال تدوین آن هستند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به اشکالات طرح تفصیلی گفت: طرح تفصیلی یک طرح مصوب است که مبنای عمل شهرداری‌ها برای صادر کردن پروانه، پاسخگویی به ارباب رجوع و سازندگان شهری محسوب می‌شود همچنین دوره زمانی این طرح منطبق بر دوره زمانی طرح جامع است مگر اینکه در آن دوره اتفاق خاصی رخ دهد یا ایراد خاصی به طرح تفصیلی وارد شود در صورتی که ایراد خاصی وجود داشته باشد اختیاراتی در قالب کمیسیون ماده ۵ در شهرداری‌ها وجود دارد که در شهر تهران به ریاست شهردار و در سایر شهر‌ها به ریاست استاندار یا معاون عمرانی استاندار تشکیل جلسه می‌دهند و رسیدگی می‌کنند.

او افزود: اگر تغییرات طرح تفصیلی مغایرت اساسی نداشته باشد که مصوب محسوب می‌شود، اما اگر مغایرت اساسی داشته باشد به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور می‌رود تا تصویب شود، به طور کلی این موارد از اشکالات طرح تفصیلی است.

جمالی نژاد تصریح کرد: دوره طرح جامع که تمام شود برای طرح تفصیلی شهر مشاور می‌گیرند تا یک طرح جدید تهیه کنند و مراحل تصویب در کمیسیون ماده ۵ را طی و مبنای عمل شهرداری‌ها قرار گیرد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به وضعیت طرح تفصیلی شهرداری تهران گفت: دوره طرح تفصیلی شهر تهران هنوز به انتها نرسیده است البته تاکنون در آن تغییراتی به وجود آمده است برای مثال اخیرا در مورد خیابان فدائیان اسلام یک طرح موضعی تصویب شد همچنین در مورد میادین فردوسی، انقلاب، میدان محمدیه، اختیاریه طرح‌های موضعی به تصویب رسیده است که ضوابط طرح تفصیلی شهرداری تهران را تغییر داده است.

او افزود: همچنین اخیرا مصوباتی در کمیسیون ماده ۵ شهر تهران بیرون آمد که طبق آن‌ها حدود ۱۶۰۰ هکتار به نواحی مشمول بازآفرینی شهری اضافه شد.

جمالی نژاد تصریح کرد: بنده هم در شورای عالی معماری و شهرسازی هم در کمیسیون ماده ۵ تهران عضو هستم و حرف ما این است اگر طرح‌های تفصیلی و طرح جامع کامل باشند و تمام سرانه‌های مورد نیاز شهروندان را پیش بینی کرده بسیاری از تخلفات ساختمانی محدود می‌شود به همین دلیل اخیرا با همکارانم در دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی جلساتی را داشتیم تا شهر‌هایی که هنوز طرح تفصیلی ندارند سریعا آماده کنند و آن‌هایی هم که نیاز به بازآفرینی دارند هرچه زودتر این کار را انجام دهند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در پایان گفت: خوشبختانه بسیاری از شهر‌ها طرح‌های خود را مورد بازآفرینی قرار دادند و شهر‌هایی هم که طرح تفصیلی نداشتند در حال تدوین آن هستند.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۱۳۸۷۳۵، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین