پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۷۳۳
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱
نشست مشترک شورا، شهرداری وشرکت آب و فاضلاب استان تهران برگزار شد.
شعار سال: نشستی مشترک پیرامون حل موضوعات شهرداری تهران و شرکت آب و فاضلاب استان تهران با حضور سید آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران، محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، عطایی مدیر کل امور خدمات شهری، مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها، رحمان زاده شهردار منطقه ۲۲، حبیب پوش پارس مدیرعامل شرکت خاکریز آب، شینا انصاری مدیرکل اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار، عنقایی مدیرکل اداره کل برنامه ریزی و توسعه امور خدمات شهری و... برگزار و درباره مباحث مشترک بحث و تبادل نظر شد.

سید آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در این جلسه گفت: احداث مخازن آب اضطراری در سطح شهر تهران برای تامین آب مورد نیاز در مواقع بحرانی خصوصا زلزله مورد تاکید شورا بوده است که در این راستا مطابق با هدف گذاری های صورت گرفته باید عملیات احداث آن شتاب بیشتری بگیرد.

او توضیح داد: با تشکیل یک کارگروه و انجام هماهنگی های لازم، صرفه جویی در زمان مدیریت و پیشرفت کارها سرعت بیشتری گیرد.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در ادامه افزود: این اقدام از اقدامات بسیار مهم محسوب می شود که باید به خوبی اطلاع رسانی و بازنمایی شود.

این عضو شورا بر لزوم آمادگی صددرصدی شهرداری تهران و ارگان های دیگر برای بارش های اواخر اسفندماه امسال و فروردین ۱۴۰۰ تاکید کرد.

در ادامه این جلسه مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، احداث مخازن آب اضطراری جهت استفاده در مواقع بحرانی در بوستان های مناطق ۲۲گانه و با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان تهران در حال اجرا است.

یزدانی در ادامه گفت: پس از جانمایی های لازم ۲۵نقطه در بوستان ها در دستور کار قرار گرفت و تاکنون عملیات احداث ۱۷مخزن با پیشرفت بالای۹۰درصدی در حال انجام است و عملیات احداث مخازن دیگر نیز با پیشرفت کمی در حال انجام است.

او در ادامه تاکید کرد: در جهت تسریع در پیشرفت فیزیکی احداث مخازن آب اضطراری کمیته ای متشکل از شهرداری و شرکت آب و فاضلاب استان تهران تشکیل شود.

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات جانمایی و احداث شیرهای هیدرانت سازمان آتش نشانی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۸۷۰۰ شیرهیدرانت در سطح مناطق ۲۲گانه احداث شده است و ۲۰۰۰ شیر هیدرانت دیگر نیز در حال احداث است و مجموعا این تعداد باید به ۱۲۸۰۰ شیر هیدرانت افزایش یابد و باید هر محدوده از سطح شهر تهران دارای شیر هیدرانت باشد که در مواقع لزوم و بحرانی مورد استفاده قرار گیرد.

محمدرضا بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز در این جلسه با ذکر این نکته که اولویت ما برای احداث مخازن آب اضطراری، بوستان ها و بیمارستان ها بوده است، گفت: تعدادی از این مخازن جهت بهره برداری آماده افتتاح است و همزمان عملیات کلنگ زنی ۷۰مخزن دیگر نیز آغاز خواهد شد.

بختیاری در ادامه گفت: احداث مخازن آب اضطراری برای مواقع بحرانی از اقدامات ماندگار محسوب می شود و با این اقدام مدل جدیدی از تهیه آب اضطراری در کلانشهر تهران به وجود آوردیم که می تواند الگویی برای سایر کلانشهرها باشد.

همچنین در این جلسه در خصوص موضوعاتی چون لزوم تسریع در پیشرفت فاضلاب شهری در مناطق، رسیدگی ویژه به فاضلاب منطقه۲۲،حوضچه تعدیل سیلاب، چشم انداز آبی منطقه۲۲، شیرابه ۱۱ایستگاه میانی، تصفیه خانه لوکال و... مطرح و در خصوص مباحث فوق بحث و تبادل نظر شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شورای شهر تهران، تاریخ انتشار ۱ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ٢٠٧٦٩، shoratehran.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین