پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۷۷۴
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: ایران برای تولید مشترک محصولات دانش بنیان با ارمنستان و صادرات آن به اروپا و اوراسیا آمادگی دارد.
شعار سال: علی وحدت طی سفر تجاری خود به ارمنستان در دیدار با تعدادی از مقامات این کشور بر تقویت همکاری‌های فناورانه میان دو کشور تاکید کرد.

وی با لنا نانوشیان معاون وزیر بهداشت، آواگ آوانسیان معاون وزیر اقتصاد، ملکیان معاون وزارت صنایع پیشرفته، هونانیان دستیار نخست وزیر و ماکاریان رئیس اتحادیه کارفرمایان ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

وحدت در این دیدار‌ها طرفین بر شناسایی ظرفیت‌های فناورانه دو کشور، ایجاد کمیته مشترک برای برقراری ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ایران و ارمنستان و نیز تدوین نقشه راه همکاری‌های فناورانه میان دو کشور تاکید کردند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در دیدار با لنا نانوشیان، معاون وزیر بهداشت ارمنستان با اشاره به اینکه ارمنستان می‌تواند دروازه ورود محصولات ایرانی به خصوص محصولات دانش بنیان ایرانی به اروپا و اوراسیا باشد، گفت: شرکت‌های ایرانی آماده هرگونه همکاری نزدیک با شرکت‌های ارمنی هستند؛ در همین زمینه ما در این سفر، نمایشگاه دائمی محصولات دانش بنیان ایرانی را در ایروان افتتاح می‌کنیم که امیدوارم به توسعه همکاری‌ها کمک کند.

وحدت ضمن دعوت از معاون وزیر بهداشت ارمنستان برای سفر به ایران و بازدید از شرکت‌های دانش بنیان ایرانی و آشنایی با توانمندی‌های این شرکت‌ها، گفت: در این سفر شرکت‌های مرتبط با حوزه سلامت ما را همراهی می‌کنند. از جمله این شرکت‌ها شرکتی است که پروتز‌های پزشکی را می‌سازد و فردا به طور رسمی یکی از پروژه‌های این شرکت در ایروان افتتاح می‌شود و این مساله می‌تواند فرصت خوبی برای همکاری با شرکت‌های ارمنستانی باشد. این پروتز‌ها تمامی استاندارد‌های لازم را کسب کرده و حتی در مقایسه با نمونه‌های خارجی به خصوص آلمانی که در ارمنستان مورد استفاده قرار می‌گیرد ارزان‌تر است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: شرکت دیگری که در هیات تجاری ایران حضور دارد شرکتی است که دستگاه شناسایی جانباختگان بر اساس شاخص‌های DNA را تولید می‌کند که این دستگاه می‌تواند به بحث شناسایی جانباختگان به خصوص افراد کشته شده در جنگ اخیر ارمنستان کمک کند. ما در این زمینه، هم در بحث کوتاه مدت و هم در بحث بلندمدت یعنی انتقال دانش فنی این موضوع، آمادگی همکاری را با طرف ارمنستانی داریم.

وحدت پیشنهاد کرد که شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی ایرانی و ارمنی بتوانند با ایجاد منطقه‌ای برای تولید مشترک، محصول نهایی خود را به اروپا و اوراسیا صادر کنند و ادامه داد: ما آمادگی داریم ظرف ۶ ماه آینده شرکت‌های ایرانی با همکاری طرف ارمنی، سایت تولید خود را در مناطق آزاد ارمنستان راه‌اندازی کنند و صندوق نوآوری نیز پروژه‌های شرکت‌های ایرانی را حمایت مالی می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به دیگر توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان ایرانی تصریح کرد: بخش خصوصی ما این آمادگی را دارد که در ایروان، بانک خون بند ناف را تاسیس کند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در بحث مقابله با کرونا، گفت: هم‌اکنون چهار شرکت دانش بنیان ایرانی بر روی تولید واکسن کرونا مشغول به فعالیت هستند و ما به زودی به جمع معدود کشور‌های تولیدکننده واکسن کرونا اضافه خواهیم شد. ایران یکی از کشور‌های پیشرفته در بحث مقابله با کرونا است به طوری که ما هیچ کیت تشخیصی را از خارج کشور وارد نکردیم که این نشان از توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان و فناور ایرانی دارد.

آمادگی ارمنستان برای همکاری‌های فناورانه با ایران در حوزه تجهیزات پزشکی

لنا نانوشیان، معاون وزیر بهداشت ارمنستان نیز در این دیدار از آمادگی کشورش برای همکاری‌های فناورانه با ایران به خصوص در حوزه تجهیزات پزشکی خبر داد و ضمن استقبال از محصول دانش بنیان ایرانی شناسایی جانباختگان بر اساس شاخص‌های DNA گفت: پس از جنگ اخیر نیازمان به این دستگاه بیش از گذشته شد. ما دو سال گذشته یک دستگاه تهیه و با توجه به جنگ اخیر نیز دستگاه دوم را خریداری کردیم و به دستگاه‌های بیشتری نیز نیاز داریم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار:۳۰ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر:۸۴۲۳۴۳۷۸، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین