پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۸۳۳
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
ایالات متحده آمریکا پس از چند سال خروج، رسما دوباره به توافق اقلیمی پاریس بازگشت.
شعار سال: به دنبال تلاش‌های گسترده آمریکا و مذاکراتی طولانی٬ معاهده اقلیمی پاریس در سال ۲۰۱۵ امضا شد. خروج از این معاهده اقلیمی جهانی یکی از وعده‌های عمده دونالد ترامپ به رای‌دهندگان آمریکایی در سال ۲۰۱۶ بود که در ۱۴ آبان سال جاری تکمیل و نهایی شده بود.

جو بایدن نیز در نخستین روز کاری خود در کاخ سفید در اول بهمن ماه در فرمانی اجرایی این تصمیم دونالد ترامپ را لغو کرد.

جو بایدن روز جمعه در کنفرانس امنیتی مونیخ از تغییرات آب و هوایی به عنوان تهدیدی حیاتی و جهانی یاد کرد و گفت، دیگر نمی‌توانیم در این زمینه تاخیر کنیم یا حداقل‌ها را انجام دهیم.

جان کری، نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در امور اقلیمی، نیز در توییتی ضمن اعلام این خبر گفته است، هیچ کشوری نمی‌تواند در این نبرد به تنهایی بجنگد.

Today’s the day. We’re officially back in the Paris Agreement - again part of the global climate effort. No country can fight this fight on its own. We look forward to a productive year and a successful. #COP ۲۶ in Glasgow.  #GoodToBeBack
— Special Presidential Envoy John Kerry (@ClimateEnvoy) February ۱۹، ۲۰۲۱

دولت باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا از جمله امضا کنندگان این پیمان بود که هدف آن تلاش مشترک برای کاهش میزان تولید گاز‌های گلخانه‌ای تا سال ٢٠٣٠ اعلام شده است.

دولت اوباما در سال ۲۰۱۵ وعده داده بود که انتشار گاز‌های گلخانه‌ای آمریکا را تا سال ۲۰۲۵ نسبت به سطح سال ۲۰۰۵ بین ۲۶ تا ۲۸ درصد کاهش خواهد داد.

بنا بر اعلام وبگاه اینترنتی فردا، دانشمندان معتقدند که تحت تاثیر تولید گاز‌های گلخانه‌ای ناشی از فعالیت بشر دمای زمین به نسبت سال‌های ۱۸۵۰ تا ۱۹۰۰ (دوران ماقبل صنعتی) حداقل یک درجه افزایش یافته است.

پیش‌بینی سازمان جهانی هواشناسی نشان می‌دهد که به احتمال ۷۰ درصد میزان گرمایش زمین حداقل در یکی از ماه‌های سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ از ۱.۵ درجه بالاتر از دوران ماقبل صنعتی بیشتر خواهد شد.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  اقتصاد ۲۴، تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۷۲۲۵، eghtesaad۲۴.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین