پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۹۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
معاون اول رییس جمهوری گفت: طرح‌های مهمی همچون پتروشیمی و کارخانه لاستیک برای توسعه کردستان پیش‌بینی شده است و منابع مالی مورد نیاز آن‌ها تامین و قطعی می‌شود.

شعار سال: اسحاق جهانگیری روز شنبه در فرودگاه سنندج در جمع خبرنگاران استان با تاکید بر اینکه زیربناهای مرزهای کردستان باید آماده شود، اظهار داشت: در مرزهای این استان برای توسعه تجارت، کارها و برنامه‌های مهمی در دست اقدام است.
 
وی با اشاره به اینکه داشتن مرز مشترک با عراق فرصت مطلوبی برای توسعه تجارت در کشور فراهم کرده است، افزود: یکی از دغدغه‌های ما در مرکز به نحوه جابه جایی کالا در این استان به عبارتی کولبری بر می گردد.
 
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه کولبری مسئله‌ای دردآور است، اضافه کرد: امروز طی جلسه‌ای گزارش کاملی از اجرای مصوبه‌ای که دولت برای حل مسئله ریشه‌ای کولبری داده دریافت می‌کنم و این مهم پیگیری‌ می‌شود که چرا علی‌رغم وجود این مصوبه همچنان شاهد پدیده کولبری در این استان هستیم.
 
جهانگیری یادآور شد: در این سفر به راهکارهای جدیدی برای حل مشکل کولبری می‌رسیم و سپس آنرا در مرکز پیگیری خواهیم کرد تا تجارت در این استان سرعت بهتر و بیشتری پیدا کند.
 
وی با اعلام اینکه طرح های مهمی برای توسعه استان هم در زمینه پتروشیمی، فلزات و لاستیک پیش بینی شده است، گفت: در این سفر منابع مالی مورد نیاز این طرح‌ها قطعی  و تصمیمات لازم برای برطرف کردن موانع هم اخذ می‌شود.
 
معاون اول رییس جمهوری در این سفر یک روزه به کردستان، با حضور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، چند طرح را در بخش‌های مختلف به صورت همزمان افتتاح می‌کند و عملیات اجرایی چند طرح نیز با حضور وی شروع می‌شود.
 
از مهم‌ترین برنامه‌های سفر دکتر جهانگیری به استان کردستان، می‌توان به بهره‌برداری از منطقه ویژه اقتصادی بانه، شروع عملیات اجرایی طرح ساماندهی و توسعه مرز رسمی باشماق مریوان، شروع عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۰۰ روستا و ۱۵۰ واحد صنعتی و تولیدی، طرح‌های مسکن مهر و ۲۰ زمین ورزشی، ۴.۲ هکتار گلخانه و ۹۲۳ هکتار آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی و طرح‌های قابل افتتاح حوزه کشاورزی استان اشاره کرد.
 
جهانگیری همچنین با حضور در روستای "هانیس" سنندج، ۱۴۶ کیلومتر راه روستایی را به بهره‌برداری می‌رساند، سپس در نشستی با نخبگان اقتصادی استان شرکت می‌کند.
 
استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه است.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایرنا، تاریخ انتشار:  2 اسفند   1399  ، کدخبر:84235591 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
0
0
کردستان نیاز داره که مردمش در زمینه اقتصادی تامین باشن وگرنه مشکلات زیادی رو تجربه خواهد کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین