پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۷۲۴
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
دقیقا مثل آب و روغن، شاهد جدا شدگی حقوق مدیریتی با حقوق کارکنان هستیم. اگر علت را جویا شوید به راحتی می‌بینید که بهانه ایجاد آرامش برای مدیر برای کاهش سو تدبیر‌ها و احیانا کاهش احتمال ابتلا به فساد را مطرح می‌کنند. کسی نیست که به آن‌ها گوشزد کند که آخر عقل کل ها، دنیا عوض شده و با طراحی شناسنامه اقتصادی- اجتماعی ایرانیان، به راحتی می‌توان فساد‌ها را شناسایی و ردیابی کرد؟ کسی نیست که بگوید که تنوع تخصص ها، انحصار مدیریتی ستاره‌ها را بشدت کم رنگ کرده و.. فساد ناشی از حماقت تا به کجا. برای خالی نبودن عریضه، فیش حقوقی یک سرایدار یا خدمتگزار مدرسه را مشاهده کنید. هر چند معتقدیم که هنوز، آموزش و پرورش از سالم‌ترین سازمان‌های این کشور است بجز بخش صدور مجوز برای تاسیس مدارس غیر انتفاعی که به اندازه یک کتاب گلایه داریم و از مصادیق فساد می‌توانیم حرف بزنیم.
سازمان‌های دولتی و حقوق‌های ارباب رعیتی
 
شعار سال:در مورد نیروهای سرایدار و خدمتگزاران مدارس دولتی، سئوال اینست که آیا آنها کارمند محسوب می شوند یا کارگر؟

اگر کارمند محسوب می شوند، باید حقوق و مزایای آنها مثل کارمندان ارگان های دیگر باشد که نیست.

پرسش دیگر اینکه چرا سقف ۵۰ درصدیِ امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری به تمام کارمندان و سرایداران وخدمتگزاران تعلق گرفت ولی حقوق سرایداران وخدمتگزاران مدارس را وزارت آموزش وپرورش نمی تواند تعیین کند؟ از طرفی چگونه حقوق و همه امتیازهای رتبه بندی معلمان را می‌تواند تعیین کند، اما در مورد سرایداران وخدمتگزاران مدارس، باید شورای حقوق و دستمزد تصمیم گیری کند؟!

اگر هم کارگر محسوب می شوند، چرا حق مسکن، حق خواربار و ... ندارند؟ و مبلغ عیدی و پاداش آنها معادل کارمندان پرداخت میشود؟

مسئولین کشور و وزیر آموزش و پرورش هم فیش حقوقی خودشان را منتشر کنند تا مردم بدانند چقدر بی عدالتی و فاصله حقوقی درکشور ما وجود دارد.

مردم در تحریم و در شرایط بداقتصادی در خط مقدم هستند و مسئولین در رفاه کامل زندگی می‌کنند!

 

پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال ،برگرفته از فرهیختگان

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین