پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۹۶۰
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
نماینده بویراحمد در مجلس گفت: بسیاری از روستا‌های کهگیلویه و بویراحمد خالی از سکنه شده اند.
شعار سال: در آئینی با حضور مسئولان استانی از جمله نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه فتح و دیگر مسئولان استانی، تقاطع حادثه خیز یاسوج به سمیرم کیلومتر ۲ الی شش این محور کلنگ‌زنی شد.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون با تاکید بر نقش محوری حمل و نقل اعم از ریلی، زمینی و هوایی در توسعه همه جانبه، افزود: در بسیاری از استان‌ها دنبال تکمیل آزاد راه‌ها هستند، ولی در کهگیلویه و بویراحمد هنوز برخی روستا‌ها از داشتن جاده مناسب محروم هستند.

مهدی روشنفکر یکی از مهمترین مطالبات و خواسته موکلین خود را داشتن راه ارتباطی مناسب عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود وزارت راه و شهرسازی با همکاری و رایزنی با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و دیگر نهاد‌ها برای احداث راه‌های روستایی در شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون اهتمام داشته باشد.

وی ساماندهی ورودی شهر‌ها بویژه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را ضروری دانست و ادامه داد: چهارخطه کردن جاده یاسوج-اصفهان به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌ها در دستورکار بوده که با پیگیری انجام شده در بودجه ۱۴۰۰ در مجموع مبلغ پیشنهادی قابل توجهی دیده شده است.

روشنفکر تاکید کرد: مهاجرت روستائیان به شهر‌ها بویژه حاشیه شهر یاسوج نگران کننده بوده تا جایی که بسیاری از روستا‌ها خالی از سکنه شده و بدون شک برخی دیگر نیز در صورت ادامه این روند در آینده نه چندان دور خالی از سکنه می‌شوند.

وی با بیان اینکه بدون شک پایداری سکونت در روستا‌ها و مهاجرت معکوس، نیازمند خدمات دهی و ایجاد طرح‌های اشتغالزا متناسب با ظرفیت‌های موجود در روستا‌ها بوده و این مهم با شعار توسط مسئولان محقق نمی‌شود.

 سیدمحمدحسین نصیری راد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به دغدغه و تاکید مسئولان استانی مبنی بر ساماندهی ورودی شهرها، گفت: ساماندهی یاسوج به سمت شیراز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ایمن‌سازی یاسوج به فرودگاه با پیگیری مناقصه گذاشته و پیمانکار مشخص شد و امیدواریم بتوانیم در مدت یکسال آینده به سرانجام برسد، یادآور شد: ساماندهی روشنایی دهدشت و همچنین قلعه‌رئیسی در دستور کار قرار دارد، ضمن اینکه ورودی چرام به شاه بهرام انجام شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از مهر، تاریخ انتشار:۷ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر:۱۰۴۳۹۶۳، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین