پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۶۰۵
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
رئیس بنیاد مستضعفان از آمادگی خزانه این بنیاد برای نمایش چندین هزار اثر تاریخی و هنری خبر داد.
شعار سال: آقای سیدپرویز فتاح در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی - موزه‌ای سردار آسمانی و موزه هنر ایران گفت: چندین برابر آثار به نمایش درآمده در این موزه‌ها، در خزانه بنیاد مستضعفان وجود دارد که نشان از هنر مردم ایران است.

وی با اشاره به تلاش زیادی که برای بهره‌برداری از این مجتمع موزه‌ای صورت گرفته است، افزود: مرمت ساختمان دفینه از نظر سازه‌ای کار بی‌بدیلی بود که به همت متخصصان انجام شد.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: علاوه بر این کار بزرگ، به نمایش گذاشتن اشیاء تاریخی در این موزه که هر کدام ارزش بسیاری در تراز بین المللی دارند کار بزرگتری بود که به خوبی به پایان رسید.

فتاح با بیان این که امروز حدود ۵ هزار اثر در این مجتمع موزه‌ای به نمایش گذاشته شده است، افزود: علاوه بر این تعداد، چندین برابر این آثار در خزانه بنیاد مستضعفان قرار دارد که آماده نمایش است و این اشیاء تاریخی آثاری هستند که هنر مردم ایران زمین و ملت سرافراز ما را به جهانیان نشان می‌دهند.

وی با تاکید بر این که این اشیاء تاریخی یک عبرت هستند، گفت: تمامی این اشیاء از خانواده سلطنتی پهلوی و منسوبین دربار بدست آمده و از منازل آن‌ها جمع آوری شده است و امروز با انقلاب امام خمینی (ره) و دستور صریح رهبری، در دسترس مردم قرار گرفته است.

رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: از ۲۰ اسفند موزه آسمانی و موزه هنر ایران در کاخ مرمر آماده بازدید مردم می‌شود که البته این بازدید با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و نوبت‌بندی انجام خواهد شد.

به گفته وی این اموال که امروز جزو مایملک مردم ایران است، زمانی به ناروا در اختیار خاندان سلطنتی قرار گرفته بود و با انقلاب اسلامی به مردم بازگشت.

فتاح افزود: نکته قابل توجه آن است که امروز گرچه بسیاری از پادشان از یاد رفته‌اند، ولی آثار هنر مردم ایران بعد از صد‌ها سال باقی مانده و این هنر به رخ دنیا کشیده می‌شود.

وی گفت: ما وظیفه داریم در حفظ این اموال گرانبهای مردم تلاش کنیم و خوشبختانه بنیاد مستضعفان به درستی توانسته از این دارایی‌های گران قیمت حراست و حفاظت کند.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به تأثیر هنر در روابط ملت‌های دنیا افزود: در شرایط ملتهب سیاسی امروز جهان، موزه‌ها و هنر می‌توانند روابط ملت‌های دنیا را تلطیف کنند و ما بر همین اساس از سفرای کشور‌های مختلف دعوت کردیم تا بازدیدی از کاخ مرمر و موزه هنر ایران داشته باشند که استقبال بسیار خوبی از سوی سفرای کشور‌ها نسبت به این موضوع شد.

فتاح خاطر نشان کرد: بنیاد مستضعفان این قابلیت را دارد که موزه‌های فاخر رامسر، سردار آسمانی و موزه هنر ایران را در اختیار داشته باشد و اشیاء گرانبهای این موزه‌ها را به نمایش عموم مردم بگذارد.

آغاز نمایش ۷ هزار سال تاریخ ایران
مدیرعامل موسسه موزه‌های بنیاد مستضعفان، از به نمایش درآمدن اشیاء تاریخی به قدمت ۷ هزار سال در مجموعه فرهنگی-موزه‌ای سردار آسمانی و موزه هنر ایران خبر داد.

آقای حشمت الله قنبری در مراسم افتتاح همزمان «مجتمع فرهنگی-موزه‌ای سردار آسمانی» و «هنر ایران» افزود: از ۱۵ ماه پیش تا به امروز، تلاش زیادی برای راه اندازی ۷ موزه در تراز بین‌المللی انجام شد.

وی گفت: موزه هنر ایران در کاخ مرمر، در طول ۱۰۰ روز مرمت شد و ۴۵۰ اثر فاخر از هزاره‌های پیش از میلاد تا تاریخ معاصر در آنجا قرار گرفت و آماده بهره برداری شد که شیوع کرونا بهره‌برداری از این موزه را تا امروز به تعویق انداخت.

رئیس موسسه موزه‌های بنیادمستضعفان گفت: موزه آوند‌های تاریخی در مجتمع موزه‌ای رامسر نیز در ابتدای امسال مورد بهره‌برداری قرار گرفت و امروز ۵ موزه گرانبها نیز در مجتمع فرهنگی-موزه‌ای سردار آسمانی آماده بهره برداری شده است.

وی با اشاره به سختی عملیات بازسازی ساختمان دفینه گفت: ساختمان دفینه در شرف تخریب بود و مهندسان مجرب اعلام کرده بودند ستون‌های اصلی این ساختمان دچار کمانش شده و در حال فروریزی است.

قنبری گفت: ساختمان دفینه کاربری سوپرمارکت داشت، ولی به دلیل نمای آن، ثبت تاریخی شده بود، و همین موضوع کار بازسازی این ساختمان را بسیار سخت‌تر کرده بود.

قنبری افزود: برای این مجتمع موزه‌ای چندین هزار اثر تاریخی از ۴ هزار سال قبل از میلاد مسیح تا امروز، انتخاب شد که پس از اصالت سنجی و مرمت آن‌ها از سوی استادان و خبرگان، به این ساختمان منتقل شدند.

رئیس موسسه موزه‌های بنیاد مستضعفان با اشاره به نامگذاری این مجتمع فرهنگی-موزه‌ای به نام سردار آسمانی گفت: نام این ساختمان دفینه بود، ولی نکته حائز اهمیت آن است که وقتی قرار است ۴ موزه در تراز بین‌المللی مورد بهره برداری قرار گیرد لازم است نامی متناسب با این بزرگی بر آن گذاشته شود و این نام، فاخرترین دارایی این موزه است.

وی با اشاره به انجام ۹ ماه عملیات مقاوم سازی موزه خودرو نیز گفت: این موزه ان‌شالله در بهار سال آینده به بهره برداری می‌رسد که از نظر خودرو‌هایی که در این موزه به نمایش در می‌آید، برترین موزه خودرو در سراسر جهان خواهد بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۹۹، کد خبر: ۳۰۳۴۱۲۲، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین