پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۸۷
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: هر سال از پایان اردیبهشت تا پانزدهم مهر، پیاز زعفران ایران در چرخه قاچاق قرار می گیرد.

شعار سال: غلامرضا میری اظهار کرد: متاسفانه قاچاق پیاز زعفران از ایران تازگی ندارد و سابقه آن به 10 تا 15 سال قبل برمی گردد، اوج قاچاق پیاز زعفران از دولت گذشته قوت گرفت یعنی زمانی که به افغانی ها پیشنهاد کشت زعفران بجای خشخاش داده شد تا جلوی تولید مواد مخدر گرفته شود.

وی با بیان اینکه قاچاقچیان و سوداگران با قاچاق پیاز زعفران به افغانستان مرگ تدریجی زعفران ایرانی را رقم می زنند ، اظهار داشت : قاچاق پیاز زعفران در تریلی‌های حامل محصولات کشاورزی از قبیل پیاز، سیب زمینی و... جاسازی و به افغانستان ارسال می‌شود.

نائب رئیس شورای ملی زعفران گفت با اشاره به قاچاق چشمگیر پیاز زعفران به افغانستان گفت : در صورت ادامه این روند افغانستان به عنوان تولیدکننده مهم زعفران جایگزین ایران خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قاچاق زعفران بیشتر از مرزهای شرقی کشور انجام می‌شود ، افزود : در حال حاضر عمده کشت طلای سرخ در بسیاری از شهرها و روستاهای هم مرز با افغانستان انجام می‌شود.

میری با بیان اینکه کشت زعفران در ایران فقط در انحصار خراسان بزرگ بود اما امروز در 22 استان کشور کشت می شود، اظهار کرد: زعفران یک گیاه خیلی کم آب و نسبت به محصولات دیگر بازدهی بهتری دارد.

وی یادآورشد: زعفران گران‌ترین محصول کشاورزی جهان و مهمترین محصول صادراتی کشاورزی ایران است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري میزان، تاریخ انتشار: 26 مهر 1395، کد مطلب: 233426:www. mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین