پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۱۱۷
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
مدیر گروه علوم زراعی و باغی واحد علمی‌کاربردی مرکز تحقیقات و آموزش سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که پوست موز حاوی انواع ویتامین و مواد معدنی است و مصرف آن برای سلامتی مفید است.
شعارسال: محمود محبی با بیان این‌که می‌توانیم پوست موز را به صورت مخلوط با آب میوه، شیرموز، پخته و سرخ شده استفاده کنیم، اظهار کرد: در بسیاری از کشورها از جمله هند، بیش از چند دهه است که از پوست موز به عنوان یک ماده مغذی و دارویی استفاده می‌شود. این در حالی است که هر چه موز رسیده‌تر باشد، پوست آن شیرین‌تر و و بافت آن نرم‌تر می‌شود و دلیل آن نیز وجود یک هورمون طبیعی گیاهی به نام اتیلن است که در فرآیند رسیدن میوه‌ها ترشح می‌شود.

وی ادامه داد: محققان تغذیه مصرف روزانه موز را توصیه می‌کنند؛ چراکه یک موز با اندازه متوسط، 12 درصد از فیبر مورد نیاز روزانه را که برای هضم غذا و کاهش خطر ابتلا به دیابت مفید است، تامین می‌کند. همچنین 17 درصد از ویتامین ث مورد نیاز بدن را تامین می‌کند تا سلول‌های ایمنی بتوانند از بدن محافظت کنند و سبب رشد و توسعه سلول‌ها شوند.

محبی با بیان این‌که مصرف موز 20 درصد از ویتامینB6 ، 12 درصد پتاسیم و هشت درصد از منیزیم مورد نیاز بدن را تامین می‌کند، افزود: تحقیقات جدید حاکی از آن است که مصرف موز با پوست، میزان همه این مواد مغذی را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، می‌توانیم چند برش موز را داخل یک سطل آب بریزیم و برای چند روز در گوشه‌ای قرار دهیم و سپس گیاهان را با آن آبیاری کنیم؛ در واقع مواد مغذی موجود در پوست موز باعث می‌شود که رشد گیاه افزایش یابد و ریشه‌های آن تقویت شود.

این کارشناس کشاورزی خاطرنشان کرد: مصرف پوست موز از بروز افسردگی جلوگیری می‌کند و سبب بهبود کیفیت خواب می‌شود. همچنین سبب کاهش کلسترول شده و به بهبود عملکرد قلب کمک می‌کند. افراد با وزن بالا نیز می‌توانند از پوست موز برای کاهش وزن خود کمک بگیرند. علاوه بر این، پوست موز خاصیت پروبیوتیک و سم‌زدایی دارد، ضد سرطان است از گلبول‌های قرمز محافظت می‌کند و خاصیت ضد التهابی دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی زاهدانه، تاریخ انتشار: دوشنبه 26 مهر 1395، کدخبر: 52399 ، www.zahedaneh.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین