پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۱۹۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
بر اساس اولین نتایج همه پرسی انجام شده در سوئیس اکثر شهروندان این کشور به طرح ممنوعیت روبنده که مبتکر برگزاری آن "حزب خلق سوئیس" است که موضع انتقادی تندی نسبت به اسلام دارد رای مثبت دادند.
شعار سال : به نقل از "ان تی وی" آلمان، در کشور سوئیس تنها حدود ۳۰ زن روبنده می‌پوشند و از این پس این کار آن‌ها غیر قانونی خواهد بود.

مردم سوئیس در یک همه پرسی به ممنوعیت روبنده در خیابان ها، رستوران‌ها و مراکز خرید رای مثبت دادند. بر اساس اولین نتایج این همه پرسی که امروز (یکشنبه) برگزار شد حدود ۵۲ درصد شهروندان این کشور به قانون ممنوعیت برقع و نقاب در این کشور رای مثبت دادند.

به این ترتیب از این پس دیگر هیچ زن مسلمانی حق ندارد در اماکن و انظار عمومی صورت خود را بپوشاند. این ممنوعیت شامل حال گردشگران و توریست‌ها هم می‌شود.

لایحه ممنوعیت روبنده، با هدف جلوگیری از پنهان‌سازی چهره زنان در اماکن عمومی به رای مردم گذاشته شد. مبتکر برگزاری این همه پرسی "حزب خلق سوئیس" است که موضع انتقادی تندی نسبت به اسلام دارد و با جمع آوری امضا مقدمات امر را فراهم کرد. این حزب در سال ۲۰۰۹ نیز بحث ممنوعیت ساخت مناره در نمازخانه‌های سوئیس را پیش برد و کتمان نمی‌کند که هدفش جلوگیری از گسترش اسلام در این کشور است.

البته منتقدان این حزب را به ترویج نژادپرستی و اسلام‌هراسی متهم می‌کنند. هدف اصلی این طرح این عنوان شده که کسی هویت و مشخصات ظاهری خود را از دیگران مخفی نکند.

هلند، اتریش، فرانسه، بلغارستان و بلژیک نیز پیش از سوئیس، ممنوعیت برقع را به جریان انداخته‌اند.

دولت سوئیس، پارلمان و احزاب بزرگ با این همه‌پرسی مخالفت کرده بودند. دولت گفته بود وظیفه و مسئولیت‌اش این نیست که به شهروندان بگوید چه بپوشند.

شهروندان مسلمان سوئیس عمدتا مهاجران کشور‌های حوزه بالکان هستند. این کشورهم‌چنین از نقاط گردشگری محبوب شهروندان کشور‌های اسلامی به خصوص توریست‌های حوزه خلیج فارس محسوب می‌شود. ممنوعیت سراسری روبنده مشمول گردشگران نیز خواهد بود.

سهم مسلمانان در کشور سوئیس در سال ۲۰۱۸ حدود ۵.۳ درصد بود. شمار زنانی که در این کشور نقاب می‌زنند حدود ۳۰ نفر برآورد شده است.


شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 17 اسفند ۹۹، کد خبر: 2466066 ، tasnimnews.com
اخبار مرتبط
برچسب ها: سوئیس ، روبنده ، نقاب ، همه پرسی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
0
0
حتما اين وبنده ها در جاهايي از اين كشور باعث ايجاد بزه شده بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین