پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۳۲۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
معاون نخست وزیر لوکزامبورگ با تاکید بر اینکه این کشور آمادگی تامین مالی و فاینانس پروژه های ایران را دارد، گفت: لوکزامبورگ آماده سرمایه گذاری دربخش فولاد، ICT، لجستیک و فناوری در ایران است.

شعار سال: اتین اشنایدر معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد لوکزامبورگ در سمینار لوکزامبورگ و ایران در تهران با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر مقامات دوکشور دیدارهایی را با یکدیگر داشته اند گفت: کشور لوکزامبورگ در ایران خیلی شناخته شده نیست اما ما آمده ایم تا با هیات تجاری این روند را تغییر دهیم.

وی با اشاره به اینکه کشور ما به عنوان یک فاینانسور معروف است، افزود: ما ۳۰ سال در فاینانس اسلامی تجربه داریم. همچنین در دانشگاه ها، دانشجویانی در این رشته تحصیل می کنند که هم به آنها فاینانس اسلامی و هم فاینانس کشورهای دیگر را آموزش می دهیم.

وزیر اقتصاد لوکزامبورگ ادامه داد: این کشور علاوه بر موضوع فاینانس در حوزه های دیگر هم آماده سرمایه گذاری است از جمله صنایع فولاد، همچنین لوکزامبورگ یک هاب در حوزه های ICT، لجستیک و فناوری است.

اشنایدر با بیان اینکه ما توانمندی های گسترده ای در زمین و هوا داریم افزود: دولت لوکزامبورگ برای فعالیت های مرتبط با هوا و فضا از شرکت ها حمایت می کند و بزرگترین کمپانی ماهواره دنیا در این کشور قرار دارد.

معاون نخست وزیر لوکزامبورگ با تاکید بر اینکه ما خودمان را برای تجارت در فضا آماده می کنیم گفت: لوکزامبورگ موقعیت جغرافیایی خوبی در اروپا دارد و به کشورهای بزرگ بسیار نزدیک است. بنابراین ما می خواهیم بیشترین استفاده را از این شرایط داشته باشیم.

اشنایدر با اعلام اینکه شرکت های دانش بنیان جایگاه مهمی در این کشور دارند، گفت: کشور ما قصد دارد با همه کشورها همکاری کند و در حال حاضر که به ایران آمده ایم، از بازرگانان ایرانی دعوت می کنیم که به این کشور سفر کنند.

همچنین کارلو تلن رئیس اتاق بازرگانی لوکزامبورگ با اشاره به اینکه کشور علاقه زیادی دارد تا فعالان اقتصادی از سایر کشورها با ما ارتباط داشته باشند اظهار داشت: امیدواریم این سمینار همکاری های بین دو کشور را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یکسری از شرکت ها در ایران فعالیت می کنند که امیدواریم این همکاری ها افزایش پیدا کند افزود: ما معتقدیم که ‌ لوکزامبورگ در فضا بیشتر از زمین امکان فعالیت دارد زیرا ما در این بخش بسیار پیش رو هستیم.

تلن افزود: هم اکنون دو شرکت در حوزه ICT در ایران فعالیت می کنند و یک شرکت دیگر می تواند در این بخش اضافه شود همچنین در حوزه نیرو و انرژی و در زمینه های بهینه سازی مصرف، تکنولوژی های پالایشگاهی و تصفیه آب می توانیم همکاری داشته باشیم.

وی در خصوص خدمات فاینانسورها اظهار داشت: بسیاری از شرکت های دنیا که در این بخش فعالیت می کنند در لوکزامبورگ حضور دارند و آماده همکاری با ایران در بخش تامین مالی هستند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 27 مهر95 ، کد مطلب: 3799028: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
0
0
این که سرمایه گذار های خارجی تمایل بسیاری را برای سرمایه گذاری در داخل کشور دارند بسیار امیدوارانه است ؛ ایکاش همین روند با سرعت بسیار بیشتری ادامه پیدا کنه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین