پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
دبیر انجمن برنج ضمن انتقاد از تعیین نرخ خرید تضمینی ارقام پرمحصول برنج در شهریورماه، گفت: وزارت جهادکشاورزی می‌خواهد روی کاغذ از تولید ارقام پر محصول حمایت کند.

شعار سال : جمیل علیزاده شایق با بیان اینکه ما از وزارت جهادکشاورزی خواهش کرده بودیم برای برنج نرخ خرید تضمینی اعلام نکند، اظهارداشت: دلیل این امر آن بود که به بازار این محصول شوک وارد نشود.

دبیر انجمن برنج با اشاره به اینکه اصلا امسال نیازی به خرید تضمینی این محصول نبود، گفت: در سالجاری وضع بازار خوب و متعادل بود و هم فروشندگان و تولیدکنندگان از این موضوع رضایت داشتند و هم خریداران نسبتا راضی بودند.

شابق ضمن انتقاد از این موضوع که نرخ خرید تضمینی تصویب شده در شهریورماه ۹۳، شهریور و مهر ۹۴ اعمال می‌شود، افزود: خوشبختنانه امسال نیازی به این کار نشد و خرید توافقی و تضمینی انجام نشد.

وی، برخی مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه چگونه می‌شود تولید برنج در استان‌های گیلان و مازندران به اندازه‌ای باشد که جبران ۱۴ استان دیگر را کند؟ اظهارداشت: اگر قرار است که کشت برنج تنها در دو استان گیلان و مازندران باشد ما باید از تمام پتانسیل‌های این دو استان استفاده کنیم و در این راستا، توسعه کشت ارقام پرمحصول حتما باید در برنامه‌های ما باشد.

شایق با بیان اینکه وزارت جهادکشاورزی برنامه عجیبی را در این زمینه پیش‌بینی کرده است، اضافه کرد: براساس طرح پیش‌بینی شده ۱۰ ساله، بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصد به سطح زیر کشت ارقام پر محصول اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: همه این برنامه‌ها و پیش‌بینی‌ها روی کاغذ درست است اما آیا وزارت جهاد کشاورزی از کسانی که ارقام پرمحصول کشت می‌کنند عملا حمایت می‌کند، جواب این سئوال منفی است.

دبیر انجمن برنج کشور تصریح کرد: وقتی دولت در شهریور یک سال برای محصولی نرخ‌گذاری می‌کند، بر فرض اینکه نرخ تصویب شده عددی منطقی هم باشد اما قابل اعمال در شهریور سال بعد نیست، چراکه در طول یکسال اتفاقات زیادی می‌افتد از جمله اینکه قیمت بسیاری از نهاده‌ها تغییر می‌کند. ‌

وی با اشاره به اینکه وزارت جهادکشاورزی می‌خواهد روی کاغذ از تولید ارقام پر محصول حمایت کند، اظهارداشت: بهترین زمان برای تعیین نرخ خرید تضمینی برنج بهمن ماه است.

شایق، ادامه روند فعلی را به نفع تولید نداست و افزود: با این کار، وزارت جهادکشاورزی خودش ضرر می‌کند، چراکه اگر این مسیر را ادامه دهد، ما در گیلان و مازندران شاهد توسعه کشت ارقام پرمحصول نخواهیم بود.

دبیر انجمن برنج، دلایل تعیین نرخ خرید تضمینی در شهریورماه را از دیدگاه مسئولان مربوطه مورد اشاره قرار داد و گفت: آنان می‌گویند مجلس مصوبه‌ای دارد که براساس آن، باید نرخ‌های خرید تضمیینی در شهریورماه اعلام شود.

وی ادامه داد: اما آنان نمی‌گویند در بند پایین همان مصوبه، ذکر شده قیمت خرید تضمینی باید یک ماه قبل از کشت انجام شود، ضمن اینکه یک ماه قبل از کشت برنج نیز آخر بهمن ماه است.

شایق با اشاره به اینکه وزارت جهادکشاورزی در این زمینه سستی و کوتاهی می‌کند، اضافه کرد: ما از مسئولان می‌خواهیم اجازه دهند، نرخ خرید تضمینی در پایان بهمن تعیین شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت خبرگزاری مهر، تاریخ نشرخبر : 23 آبان 1394 کد مطلب : 2966128 www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
همیشه تو ایران این کاغذ بازی ها نذاشته که ما به درد مردم برسیم
ا.ف75
ناشناس
United Arab Emirates
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
0
تمام مسائل این حمایت ها فقط جنبه حرف دارد به نظر من
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
این ها هم فقط به فکر منافع خودشان هستند و برای همین هم هست که کاری را انجام نمیدهند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
0
0
این ها باید سیاست های خودشان را به کل تغییر دهند ؛ نمیشود با این وضع ادامه داد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین