پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۳۲۸۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
از زمان اجرای قانون دامنه نوسان نامتقارن، ارزش معاملات بورس کاهش چشمگیری داشته و نقدشوندگی این بازار هم کم شده است.
شعار سال : با اینکه در ابتدا تصور می شد اعمال دامنه نوسان نامتقارن برای بهبود وضعیت بورس کارساز خواهد شد، اما این اتفاق رخ نداد و هرچه می گذرد، تعداد منتقدان این قانون بیشتر می شود.

محمد گل محمدی کارشناس بورس درخصوص اجرای قانون دامنه نوسان نامتقارن گفت: در ابتدای پیاده سازی قانون دامنه نوسان نامتقارن، بازار در یک کف قیمتی قرار داشت و خیلی از تحلیلگران تجربه ایرادات این قانون را نداشتند. بازار در ابتدا با یک خوش بینی مواجه شد و سهم ها رشد کردند. اما مجددا خیلی از سهم ها قفل در صف فروش شدند. بزرگ ترین ویژگی بازارهای مالی که نقدشوندگی است، توسط قانون دامنه نوسان نامتقارن زیر سوال رفت.

وی گفت: پول زیادی از ایران وارد بازار رمز ارزها شده و این در حالی است که در آن بازار، دامنه نوسان وجود ندارد. چرا ما نمی آییم دامنه نوسان را افزایش دهیم که برای بازار سرمایه جذابیت ایجاد شود؟ یکی از صنایعی که می توان روی آن فکر کرد، صنایع فولادی است که نمادهای آن وضعیت خوبی دارند و می توانیم دامنه نوسان را برای این گروه برداریم.

این کارشناس بورس گفت: سازمان بورس باید وقت بیشتری روی بازنگری قانون دامنه نوسان نامتقارن بگذارد و هرچه سریع تر آن را متقارن کند و حتی در برخی نمادها دامنه نوسان را بردارند که جذابیت به بازار برگردد. برای اینکه بتوانیم دوباره اعتماد و جذابیت را به بورس برگردانیم، باید دامنه نوسان نامتقارن را برداریم.

تعداد بازدید : 4

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار 23 اسفند 99 ، کد خبر : 1495123 ، khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
0
0
بعيد ميدونم اوضاع رو بتونيم طوري مديريت كنيم كه از اين چاه بورس به چاله برگرديم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین