پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۳۲۶۸
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
«برهم صالح» رئیس جمهوری عراق به مناسبت فرا رسیدن سالروز حادثه بمباران شیمیایی استان حلبچه توسط رژیم مقبور بعث در دهه ۱۹۸۰ میلادی، پیامی در توییتر منتشر کرد.
شعار سال: رئیس جمهوری عراق برهم صالح به همین مناسبت در حساب توییتری خود نوشت: حلبچه زخم عمیق وجدان ماست که مظهر درد و رنج مردم کرد و مبارزه آن‌ها برای نیل به آزادی است و به نماد فداکاری تبدیل شده است.

وی افزود: این جنایت فجیع را که دیکتاتوری در حق مردم ایمن آن شهر و در حق عراقی‌ها و بشریت مرتکب شد، محکوم می‌کنیم.

رئیس جمهوری عراق تاکید کرد: انصاف در حق قربانیان، بازسازی و همبستگی برای جلوگیری از بازگشت استبداد بزرگترین قدردانی برای شهدای حلبچه است.

بمباران شیمیایی حلبچه در ۲۵ اسفند ۱۳۶۶ توسط حکومت بعث عراق بر ضد ساکنان مناطق کردنشین عراق انجام گرفت. صدام حسین رییس جمهوری عراق به پسرعمویش علی حسن المجید معروف به علی شیمیایی، دستور بمباران شیمیایی این مناطق را داد. در پی این حمله حدود ۵۰۰۰ تن از مردم حلبچه کشته و نزدیک به ۷۰۰۰ هزار تا ۱۰۰۰۰ هزار تن دیگر زخمی شدند؛ صد‌ها تن دیگر بر اثر عواقب، بیماری‌ها و نقص جسم در هنگام تولد در سال‌ها پس از حمله کشته شدند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۱۱۵۰۹۵، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین