پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۳۳۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶
خیاطیان در بخش بعدی صحبت‌های خود به مصوبات هشتاد و هشتمین جلسه کارگروه اشاره کرد و گفت: در این جلسه دو مصوبه اصلی به تصویب کارگروه رسید. اول آنکه برای حمایت گسترده‌تر از فعالیت‌های تحقیق و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان؛ چنانچه خانواده‌ای از شرکت‌های دانش‌بنیان که دارای سهامداران مشترک باشند، مورد حمایت قرار می‌گیرند.
شعار سال: دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر از تائید ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در مناطق کمتر برخوردار داد.

۵۰ شرکت در مناطق کمتر برخوردار دانش‌بنیان شدند

به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدصادق خیاطیان یزدی با اشاره به مصوبه شرکت‌های دانش‌بنیان نوع ۳ گفت: مناطق کمتر برخوردار دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های زیادی هستند و بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها همواره دغدغه مسئولین علم و فناوری کشور بوده است. به همین منظور شرکت‌ها و مؤسسات دارای توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه در مناطق کمتر برخوردار، تحت شرایطی به‌عنوان شرکت دانش‌بنیان نوع ۳ تائید می‌شوند.

وی ادامه داد: در جلسه امروز کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان، ۵۰ شرکت در مناطق کمتر برخوردار به‌عنوان دانش‌بنیان نوع ۳ تائید شدند و از این پس می‌توانند از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استفاده کنند.

همکاری شرکت‌های بزرگ صنعتی با شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان در ادامه به توضیح تسهیلات بهم رسانی این مرکز پرداخت و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در زنجیر ارزش صنایع بزرگ نقش مهمی را ایفا کنند و بازار این شرکت‌ها را در اختیار بگیرند و در همین راستا معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی با برگزاری نشست‌های ارائه نیاز‌های فناورانه سعی در تسهیل رابطه میان شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های بزرگ را دارند. ضمن آنکه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بزرگ و توانمند برای ورود به بازار‌های بزرگ صادراتی و حمایت از شرکت‌هایی با رویکرد سنتی، به‌منظور ورود نوآوری‌ها و توانمندی‌های فناورانه از دیگر راه‌های رسوخ هرچه بیشتر شرکت‌های دانش بنیان در بازار است.

لزوم بهره‌گیری کشور از اقتصاد دانش‌بنیان

دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان با اشاره به لزوم بهره‌گیری کشور از اقتصاد دانش‌بنیان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان باید سهم پررنگ‌تری از تولید ناخالص ملی در کشور داشته باشند و با تعامل، پایه‌ریزی و اجرای الگو‌های نوآوری باز در کشور می‌توان نفوذ شرکت‌های دانش‌بنیان در برند‌های بزرگ و توانمند داخلی را گسترش داد تا شرکت‌های دانش‌بنیان به صنایع بزرگ و اثرگذار کشور پیوند بخورند و سهم بیشتری را در اقتصاد کشور دارا باشند.

حمایت ویژه از سهامداران بزرگ شرکت‌های دانش‌بنیان

خیاطیان در بخش بعدی صحبت‌های خود به مصوبات هشتاد و هشتمین جلسه کارگروه اشاره کرد و گفت: در این جلسه دو مصوبه اصلی به تصویب کارگروه رسید. اول آنکه برای حمایت گسترده‌تر از فعالیت‌های تحقیق و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان؛ چنانچه خانواده‌ای از شرکت‌های دانش‌بنیان که دارای سهامداران مشترک باشند، مورد حمایت قرار می گیرند.

همچنین برای حمایت از همکاری‌های فناورانه در جهت توسعه محصولات دانش‌بنیان، در صورتی که یک کنسرسیوم از اعضای حقیقی یا حقوقی، در قالب یک شرکت یا موسسه و به منظور توسعه کالا وخدمات دانش‌بنیان تشکیل شود، شرکت یا موسسه‌ی گروه بعنوان دانش‌بنیان نوع ۲ و «پروژه توسعه کالا وخدمات» این گروه، بعنوان کالا و خدمات سطح ۲ تایید می‌گردد.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۰۰۰۰۸۵، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
0
0
شرکت های دانش بنیان در ایران مدت هاست که نتونسته اونطور که باید و شاید اوضاع رو به خوبی مدیریت کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین