پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۳۷۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲
مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: هم اکنون ایران به جمع پنج کشور برتر دارای فناوری «زنجیره کامل مرغ لاین با بانک ژنتیکی بومی و مستقل» دست یافته که البته در این کار نقش اصلی را وزارت جهاد کشاورزی هم در کنار سازمان داشته است.
شعار سال: طی مراسمی با حضور «مهندس محمدرضا اسکندری» مدیرعامل سازمان و جمعی از خانواده معزز شهدا و ایثارگران؛ در مجموع ۱۹ طرح و پروژه سازمان در ۱۱ استان و ۱۶ نقطه از کشور به صورت ویدئو کنفرانسی در تاریخ ۲۱ اسفندماه ۹۹ به بهره برداری رسید. مجموع این پروژه‌ها که در حوزه‌های کشاورزی، صنایع تبدیلی، معادن، نیروگاه و سلامت هستند، منجر به جلوگیری از خروج ارز به میزان بیش از ۲۸ میلیون دلار خواهند شد.

از میان این ۱۹ طرح و پروژه، ۱۳ طرح و پروژه در بخش امنیت غذایی، با ۶ حوزه: دام سبک و سنگین (۷ طرح)، صنعت طیور (۲ طرح)، آبزی‌پروری (۱ طرح)، صنایع غذایی (۲ طرح)، باغات و گلخانه‌ها (۱ طرح)؛ و ۴ طرح و پروژه نیز در سایر حوزه‌ها شامل: صنعت برق و الکترونیک (۴ طرح)، معدن (۱ پروژه با ۷ کارگاه) و حوزه سلامت (۱ طرح) در استان های: کرمانشاه، خراسان رضوی، لرستان، زنجان، تهران، کردستان، کرمان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، قزوین و ایلام می‌باشند، که روی‌هم‌رفته اشتغال‌زایی بیش از ۳۶۰۰ نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم را شامل می‌شوند.

برخی از پروژه‌هایی که در روز‌های انتهایی سال جهش تولید به مرحله بهره برداری می‌رسند؛ نظیر ساخت دستگاه جوجه‌کشی هوشمند، استخراج روغن هسته انگور با ظرفیت بالا و انتقال جنین دام سنگین نژاد سیمنتال برای نخستین بار در کشور و با تکیه بر توان دانش‌بنیانی انجام می‌شوند.

با توسعه اقتصاد دانش بنیان، می‌توانیم تا ۳ برابر نیاز کشور غذا تولید کنیم

محمدرضا اسکندری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در ابتدای این آئین فرا رسیدن عید بزرگ بعثت نبی مکرم اسلام (ص) و روز بزرگداشت شهدای عزیز را تبریک گفت و اشاره کرد: همانطور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند: «زنده نگه داشتن یاد شهدا، از خود شهادت کمتر نیست»، در همین راستا بخشی از تلاش‌ها و ایثارگری‌هایی که مجموعه خدمت گزاران ملت ایران در سازمان اقتصادی کوثر برای به ثمر نشاندن دغدغه اصلی شهدا و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) که همانا عزت و سربلندی ایران اسلامی هست را بیان می‌کنم.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در ادامه با تأکید بر توان بالقوه کشور برای فائق آمدن بر هجمه‌های دشمنان در عرصه اقتصادی اظهار داشت: امروز کشور مورد هجوم انواع تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته است. این در حالیست که در راستای اقتصاد مقاومتی و با توسعه اقتصاد فناورانه و دانش بنیان در بخش کشاورزی، با تکیه بر منابع خدادادی موجود در کشور می‌توانیم تا ۳ برابر نیاز جمعیت فعلی کشورمان، انواع محصولات غذایی و کشاورزی تولید نماییم. با عنایت به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سازمان اقتصادی کوثر، با رویکرد اقتصاد مقاومتی مبتنی بر طرح‌های دانش بنیان و راهبرد مقابله‌ی پیش دستانه با تهدید تحریم‌ها و همچنین تبدیل کشور از وارد کننده به صادر کننده نهاده‌ها و محصولات مختلف کشاورزی، اقدام به تدوین و اجرای «طرح ملی نجات امنیت غذایی کشور» نموده است.

اسکندری ضمن تشریح نمونه‌های عینی و اجرا شده طرح نجات ملی امنیت غذایی کشور در داخل سازمان اقتصادی کوثر، بیان کرد: خرسندم که به استحضار ملت شریف ایران عزیز برسانم؛ «طرح نجات ملی امنیت غذایی کشور» در بخش تحقیق و توسعه سازمان با تکیه بر توان داخلی و نیرو‌های جوان انقلابی و جهادی، در طی سال‌های اخیر به اجرا در آمده و اکنون بخشی از آن در قالب طرح و پروژه‌های مهم و استراتژیک این سازمان به بار نشسته است.

پیوستن ایران به جمع ۵ کشور صاحب فناوری تجاری تولید لاین مرغ

وی در ادامه به محدود بودن فناوری تولید لاین مرغ در دستان تنها ۴ کشور اشاره کرد و ضمن اعلام خبر پیوستن ایران به جمع این کشور‌ها گزارش داد: با عنایت به اینکه فقط چهار کشور محدود در رأس هرم زنجیره تولید مرغ دنیا قرار گرفته اند و تمام مرغ اجداد و مادری مورد نیاز صنعت طیور دنیا را تأمین می‌کنند، با افتخار عرض می‌نمایم، با اقدامات پیش دستانه و جهادی فرزندان جوان شما ملت عزیز ایران در سازمان اقتصادی کوثر، هم اکنون ایران به جمع پنج کشور برتر دارای فناوری «زنجیره کامل مرغ لاین با بانک ژنتیکی بومی و مستقل» دست یافته که البته در این کار نقش اصلی را وزارت جهاد کشاورزی هم در کنار سازمان داشته است. این دستاورد علاوه بر دور کردن تهدید تحریم غذایی از کشور و تأمین پایدار امنیت غذایی، از خروج میلیون‌ها دلار ارز در سال نیز جلوگیری خواهد کرد.

پیوستن ایران به جمع ۶ کشور صاحب فناوری ساخت دستگاه جوجه کشی هوشمند

عضو هیئت مدیره سازمان اقتصادی کوثر خبر دستیابی متخصصان این سازمان به فناوری ساخت دستگاه جوجه کشی هوشمند برای اولین بار در خاورمیانه را اعلام کرد و افزود: پیوستن ایران به جمع شش کشور برتر دارای فناوری «ساخت دستگاه هوشمند و تمام اتوماتیک جوجه کشی» و تبدیل ایران از وارد کننده مطلق به صادر کننده این فناوری پیشرفته، دستاورد بزرگ دیگری هست که در سال جهش تولید در این سازمان رقم خورده است. این امر علاوه بر ایجاد اشتغال قابل توجه و همچنین استقلال و خودکفایی کشور، موجب فراهم شدن ظرفیت بالایی برای صادرات به بازار کشور‌های منطقه و ارز آوری میلیون‌ها دلاری در سال خواهد شد.

مدیرعامل سازمان اقنتصادی کوثر در انتهای گزارش خود به دو دستاورد مهم دیگر متخصصان جوان سازمان در عرصه خودکفایی و امنیت غذایی کشور اشاره کرد و تشریح کرد: اجرای طرح بنیادی و با فناوری بالایِ «انتقال جنین دام سنگین سیمنتال» که علاوه بر رشد ۲۰ درصدی تولید گوشت قرمز، کشورمان را از واردکننده به صادر کننده این ماده غذایی استراتژیک تبدیل خواهد کرد و نیز اجرای طرح دانش بنیان «تولید تخم چشم زده تمام ماده ماهی قزل آلا» که برای اولین بار در خاورمیانه انجام می‌شود، با بومی سازی این فناوری‌ها و در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و خودکفایی کشور بوده است.

وی در پایان به افتتاح همزمان ۱۹ پروژه اقتصادی این سازمان در ۱۱ استان کشور اشاره کرد و افزود: علاوه بر طرح‌های راهبردی که نام بردیم، امروز جمعاً ۱۹ طرح و پروژه اقتصادی این سازمان در ۱۱ استان و ۱۶ نقطه کشور با ارزش سرمایه گذاری بیش از ۸۰۳ میلیارد تومان و اشتغالزایی بیش از ۳۶۰۰ نفر به طور همزمان و به صورت برخط به بهره برداری می‌رسند.

در ادامه این آئین و پس از اتمام ارائه گزارش پروژه‌های سازمان اقتصادی کوثر توسط مدیرعامل محترم این سازمان، با اعلام ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، کلیه طرح‌ها و پروژه‌های سازمان اقتصادی کوثر رسماً افتتاح گردیدند.

در انتهای این مراسم پنج تن از خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران و تعدادی از جانبازان سرافراز اسلام که در این آئین حضور داشتند توسط مدیرعامل محترم سازمان اقتصادی کوثر، استاندار محترم کرمانشاه، امام جمعه محترم و مدیرکل محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه مورد تجلیل و تکریم قرار گرفتند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از حکیم مهر، تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹، کدخبر: hakimemehr.ir، ۶۳۲۷۵
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
0
0
یعنی رومون میشه در این باره اصلا حرفی بزنیم؟ این فناوری رو هم داریم باز در زمینه مرغ مردم باید صف بکشن؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین