پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۴۳۹
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، گفت وگوهای لوزان را مفید اما نیمه تمام خواند و ابراز امیدواری کرد که بدنبال این گفت وگو ها نشست های دیگری بویژه در رابطه با گروه النصره برگزار شود.

شعارسال: استفان دمیستورا روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در ژنو گفت که گفتگو های اخیر کشورهای عضو گروه بین المللی حمایت از سوریه در لوزان مفید بود اما این گفتگو ها بی نتیجه و نیمه تمام مانده اند.

دمیستورا توافق و تصمیم بر ادامه گفتگو ها را از جمله نتایج مثبت نشست لوزان برشمرد و پیش بینی کرد که در آینده گفت وگوهایی بویژه بر سر تکلیف گروه جبهه النصره و خروج داوطلبانه آنها از حلب در سطح کارشناسی برگزار شود.

وی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از توافق حاصل بر سر یک آتش بس موقت، این توافق را پاسخی به درخواست سازمان ملل به منظور رسیدگی به وضعیت بحرانی بیماران و مجروحینی که در شرق حلب در محاصره قرار گرفته اند، دانست.

دمیستورا افزود، گرچه طرح پیشنهادی او موسوم به طرح دمیستورا هنوز به مرحله اجرا در نیامده اما در این مرحله تمرکز نیرو های امداد گر سازمان ملل بر بیماران و مجروحینی است که بدلیل از کار افتادگی تاسیسات پزشکی و درمانی حلب به درمان و مراقبت فوری نیازمند هستند.

نماینده بان کی مون در تشریح طرح پیشنهادی خود گفت که با اجرای این طرح انتظار می رود بمباران ها و درگیری ها در هر دو طرف متوقف شوند و گروه النصره و یا هر گروه مسلح دیگری سلاح های خود را بردارند و به هرکجا که مایلند بروند.

دمیستورا، تضمین علنی دولت سوریه در مورد پابرجا ماندن ادارات محلی حلب، آغاز عملیات کمک رسانی و دسترسی امدادگران به همه مردم شهر را از دیگر بخش های اصلی طرح پیشنهادی خود برشمرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 30 مهر 1395، کدمطلب: 82274521 (5620882) ،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین