پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۴۹۷۷
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد خانم مریم تامپسون، مترجم پیشین پنتاگون به تلاش برای انتقال اطلاعات به جنبش حزب الله لبنان در مورد قتل سپهبد قاسم سلیمانی توسط ارتش آمریکا اعتراف کرده و خود را مقصر شناخته است.
شعار سال: وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد خانم مریم تامپسون، مترجم پیشین پنتاگون به تلاش برای انتقال اطلاعات به جنبش حزب الله لبنان در مورد قتل سپهبد قاسم سلیمانی توسط ارتش آمریکا اعتراف کرده و خود را مقصر شناخته است.

۳ ژانویه سال ۲۰۲۰، ایالات متحده آمریکا عملیاتی را در عراق انجام داد که در نتیجه آن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران کشته شد.

پس از آن، یک فرد ناشناس با تامپسون که در یکی از پایگاه‌های پنتاگون در خارج از کشور کار می‌کرد تماس گرفته و خود را نماینده حزب الله معرفی و درخواست کمک کرد. از آنجا که هیچ اتهامی علیه این فرد ناشناس وارد نشده، می‌توان حدس زد که وی خبرچین سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا بوده است.

به درخواست این شخص، تامپسون به اطلاعات حداقل ده منبع اطلاعاتی آمریکا از جمله نام و عکس و همچنین گزارش‌های آن‌ها دسترسی پیدا کرد. پس از آنکه وی اطلاعات خود را از طرق مختلف به رابط خود منتقل کرد، این رابط را به ملاقات با فرمانده نظامی حزب الله دعوت کرد. تامپسون در نهایت ۲۷ فوریه سال ۲۰۲۰ دستگیر شد.

او علیرغم اینکه به جرم خود اعتراف کرده، در معرض خطر محکومیت به حبس ابد قرار دارد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اسپوتنیک، تاریخ انتشار: 7 فروردین 1400، کدخبر: 202103277663568، www.ir.sputniknews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین