پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۳۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۱
معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: ما قبلا در رویداد المپیک تاریخ‌سازی کردیم.بر این اساس نه تنها به کسب مدال امیدواریم بلکه به رکود زنی های جدید توسط بانوان قهرمان کشور نیز دلبسته ایم .
شعار سال: حضور و موفقیت زنان ورزشکار ایران در دولت تدبیر و امید در عرصه‌های بین‌المللی رشد قابل توجهی داشته و این حضور موفق نشان دهنده توجه دولت و مسئولان ارشد ورزشی کشور است که زن‌ها در فضای قهرمانی می‌توانند نقش‌آفرینی کنند. در این راستا گفت‌وگویی را درباره عملکرد بخش بانوان وزارت ورزش و جوانان با مهین فرهادی‌زاد معاون امور بانوان وزارت ورزش انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

عملکرد معاونت بخش بانوان وزارت ورزش و جوانان در سالی که گذشت چطور بود؟

کرونا در واقع تاثیرات همه جانبه‌ای را روی مسائل مختلف و از جمله ورزش داشت. طوری که برخی از برنامه‌های ما در ابتدای سال ۱۳۹۹ به تعطیلی شد، اما به هر حال طبق برنامه ریزی که داشتیم و مشاوره‌هایی که صورت گرفت تلاش کردیم بخش ورزش بانوان به انزوا نرود. در همین راستا مانند هر سال جلسات ماهانه خود را با نواب رئیس بانوان فدراسیون‌ها به صورت حضوری و جلسات ماهیانه با معاون امور بانوان در ادارات کل ورزش استان‌ها را به شکل وبینار برگزار کردیم. فرصت کافی داشتیم که یک بازنگری روی آیین نامه‌ها داشته باشم و آن‌ها را به نوعی به روز کنیم. خیلی از برنامه‌هایی که در این آیین نامه به طور عادت اجرا می‌شد باید متناسب با نیاز بخش زنان تغییر می‌کرد. برای مثال ما در طرح ارتقای تندرستی و نشاط که طرح مصوب هیات دولت است و شامل ۸ برنامه می‌شود که ۲ تغییر عمده انجام دادیم.

با توجه به لغو برخی از مسابقات گزینشی هنوز هم امید به کسب سهمیه در بخش بانوان وجود دارد؟

در جلسه ستاد عالی بازی‌ها برخی از روسا اظهار امیدواری کردند که هنوز هم شانس کسب سهمیه دارند. البته این موضوع منوط به رشته‌هایی است که هنوز برخی از مسابقات گزینشی آن‌ها برگزار نشده است. برای مثال ما در رشته کاراته یک سهمیه قطعی شده داریم و سارا بهمنیار هم رنک خوبی دارد که در صورت برگزاری مسابقات گزینشی شانس زیادی برای گرفتن سهمیه دارد. البته در رشته دوومیدانی، تکواندو، تنیس روی میز و ... نیز هنوز امید به کسب سهمیه وجود دارد.

پیش بینی شما از نتیجه احتمالی زنان ورزشکار در المپیک ۲۰۲۰ توکیو چگونه است؟

ما قبلا در المپیک تاریخ سازی کردیم. برای این دوره هم واقعا امید می‌رود که در رشته‌ای مانند کاراته و تیراندازی روی سکو قرار بگیریم و صاحب مدال شویم.
به افتخار آفرینی زنان در المپیک، امید داریم


برای سال جدید چه برنامه‌هایی را دنبال خواهید کرد؟

ما در سال ۱۳۹۹ روی برنامه‌های ۱۴۰۰ متمرکز شدیم. یکی از طرح‌هایی که دنبال خواهیم کرد توجه به طرح سنجش ساختار قامتی زنان و دختران روستایی و عشایری خواهد بود. در این راستا تفاهم نامه‌ای را هم با بخش معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری داشتیم. در این طرح ۲ هزار نفر از مربیان دانش سنجش ساختار قامتی و تمرینات مربوط به رفع ناهنجاری‌ها را فرا می‌گیرند و با افزایش مجریان طرح سنجش ساختار قامتی، تعداد زنان روستایی تحت پوشش این طرح افزایش خواهد یافت.

پیام نوروزی شما برای هموطنان در سال جدید؟

سال نو را خدمت همه مردم عزیز تبریک می‌گویم. امیدوارم سال جدید توام با خوشبختی برای همه مردم عزیز ایران باشد. امیدوارم ما هم بتوانیم زمینه سلامت و نشاط زنان را فراهم کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از برنا، تاریخ انتشار:۱۰ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر:۱۱۵۴۴۲۲، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
0
افتخار افريني زنان در ايران اون هم در زمينه ورزشي چرا بايد اين همه با مهجوريت همراه باشه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین