پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۳۳۶۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
یک فعال تعاونی می‌گوید:در اصلاحیه قانون تعاون برخی تصدی‌گری‌ها را از اتاق‌ها و اتحادیه‌های تعاونی سلب کرده‌اند و در جریان برگزاری انتخابات و مجامع اتاق‌ها و اتحادیه‌ها مداخله دولتی دیده می‌شود.

شعار سال: محمد بداقی - مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مصرف راه‌ آهن اظهار کرد: در اصلاحیه قانون تعاون استقلال نسبی بخش تعاون به ویژه اتحادیه‌ها و اتاق‌های تعاون و واگذاری برخی تصدی‌گری‌ها نظیر برگزاری مجامع یا صدور مجوز ثبت نادیده گرفته شده و علاوه بر وزارت تعاون، ‌دستگاههای دیگری هم وارد حوزه تصمیم‌گیری برای اتحادیه ها و اتاق‌ها شده‌اند.

وی ادامه داد: در حالی که بند ج ماده ۱۲۴ قانون برنامه پنجم بر منع مداخله دولت در امور تعاونی‌ها تاکید دارد اما در اصلاحیه قانون تعاون افزایش مداخله دولتی در امور مدیریتی تعاونی‌ها و هیات مدیره‌ها را شاهد هستیم که مغایر با روح سیاستهای کلی اصل ۴۴ است.

بداقی کثرت آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها را از جمله نقاط ضعف اصلاحیه برشمرد و گفت: در این لایحه بیش از ۳۰ ماده ارجاعی به آیین‌نامه‌ و دستورالعمل وجود دارد که موجب طولانی شدن فرایند اجرای قانون می‌شود چرا که در تهیه و تنظیم آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مندرج در لایحه، ۱۰ وزارتخانه و نهاد مختلف دخالت دارند.

این فعال بخش تعاون، ورود وزارت تعاون به مسایل قضایی تعاونی‌ها تحت عنوان شورای صیانت را اقدامی بی سابقه دانست و گفت: عزل مدیر یا بازرس توسط شورای صیانت ضمن کمرنگ کردن نقش مرکز داوری اتاق تعاون ایران، موجب بی میلی و زدگی مردم و متقاضیان از تعاونی‌ها می‌شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار 2 آبان 95 ، کد مطلب: 95080200825: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
0
0
مگه دولت می تونه چنین کاری رو بکنه. این کار توسط معاونت تعاون و شخص مهندس ک ، بعنوان مدیر ....، داره هدایت می شه.
تقصیر هم از ایشان نیست. تقصیر از خود تعاونی ها است که بی تفاوت نشستند تا ببینند این وزارتخانه داره چکار می کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین