پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۶۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بیش 30 هزار بیمار دیابتی در این استان برآورد می شود.

شعارسال: دکتر رضا چمن با بیان اینکه 1296بیمار خاص در استان وجود دارد، افزود: از این تعداد 188 نفر بیمار کلیوی، 412 نفر تالاسمی شدید ماژور، 44 نفر هموفیلی، 206نفر نیازمند پیوند و 447 نفر مبتلا به ام اس هستند.

وی بیان کرد: یکی از گروههای خاصی که نیاز به توجه ویژه دارند بیماران خاص هستند که بیماران صعب العلاج نیز وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: ام اس، تالاسمی نوع شدید، نارسایی کلیوی و هموفیلی از جمله بیماریهای خاص و سرطان ها نیز صعب العلاج هستند.

چمن برزو سالانه سرطان در این استان تقریبا به اندازه کل بیماران خاص است، تصریح کرد: به اندازه بیماران نارسایی کلیوی در این استان بیماران پیوندی که نیازمند مراقبت های خاص هستند وجود دارد.

وی ادامه داد: بیش از 14هزار بیمار دیابتی شناسایی شده در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که برآورد اینست که حدود 30 هزار بیمار دیابتی داشته باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه در خصوص بیماران خاص مهمترین اصل، پیشگیری است که اجازه ندهیم موارد جدیدی اضافه شود عنوان کرد: تا جایی که مقدور است با کمک مردم، خود مراقبتی، رعایت اصول سالم زیستن و تغذیه سالم، تحرک برای تندرستی، عادات سالم، پرهیز از استعمال دخانیات و بسیاری از رفتارهایی که زمینه ساز برخی از بیماریهاست، پیشگیری داشته باشیم.

چمن تاکید کرد: فشارخون بالا و دیابت دو دلیل اصلی نارسایی کلیوی است و اگر بخواهیم نارسایی کلیوی و پیوند کلیه در جامعه کم شود باید با فشارخون و دیابت و عامل خطر این بیماریها مقابله کنیم.

وی بیان کرد: تشخیص زود هنگام می تواند در پیشگیری های لازم از بیماریهای خاص تاثیرگذار باشد بخصوص کسانی که بستگان نزدیکشان به بیماری خاص مبتلا هستند بیشتر باید مراقبت کنند و چکاب مرتب داشته باشند و بعد از این موارد مراقبتهای تخصصی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اضافه کرد: خدمات درمانی ارائه شده به بیماران خاص در این استان طی دولت «تدبیر و امید» در زمینه تامین داروها و کمک هزینه های بیمارستان بهتر شده و افزایش یافته است.

در تقویم جمهوری اسلامی 18 اردیبهشت ماه به عنوان روز بیماریهای خاص و صعب العلاج نامگذاری شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تابناک، تاریخ انتشار: 19اردیبهشت1395، کدخبر: 225858: www.tabnakkohkiluye.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین