پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۰۳۲
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
مطابق اسناد و منابع موجود، مهدی تاج در طول جلسه کمیته اجرایی AFC، فرصتی برای اعتراض به موضوع میزبانی بحرین نداشته و طرح مباحثی غیر از این موضوع، سندیت ندارد و جریان رسانه‌ای است که نزدیکان به او راه انداخته‌اند.
شعار سال: موضوع اعطای میزبانی به بحرین در انتخابی جام جهانی فوتبال و سلب میزبانی از ایران، یکی از مسائل مهم چند روزهای اخیر فوتبال ایران است. عدم واکنش مهدی تاج، نایب رئیس ایرانی AFC به این موضوع در ماه های گذشته نیز یکی از موضوعات مورد بحث بوده که بارها بازتاب‌های رسانه‌ایی به همراه داشته است، تا اینکه در روزهای گذشته و بعد از برگزاری جلسه کمیته اجرایی AFC، عنوان شد مهدی تاج در این جلسه به موضوع میزبانی بحرین اعتراض کرده است.

انتشار این خبر در کنار پاسخ کوتاه ویندزور جان، دبیرکل AFC به این موضوع آن هم همراه با عکسی از دیدار تاج و دبیرکل در لابی محل برگزاری جلسه کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا، در شرایطی بود که پیش از آن AFC هیچ اشاره‌ای به مبحث میزبانی بحرین به عنوان دستور کار این جلسه و اعتراض مهدی تاج در این نشست نکرده بود.

هم‌چنین تاکنون هیج سندی درباره گنجاندن موضوع میزبانی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در دستور کار جلسه مذکور و حتی درخواست مهدی تاج برای اظهارنظر در جریان این نشست در دستور کار جلسه کمیته اجرایی منتشر نشده است.

در این راستا، غلامرضا رفیعی، مشاور عالی حقوقی رئیس فدراسیون فوتبال، طرح اعتراض به میزبانی بحرین از سوی مهدی تاج را نادرست دانست و گفت: «بر خلاف آنچه که در برخی از رسانه ها مطرح شده است، طبق اعلام رسمی صبح امروز کنفدراسیون فوتبال آسیا، موضوع اعتراض ایران به میزبانی بحرین در مسابقات باقیمانده گروه C مقدماتی جام جهانی قطر اصلا در دستور کار هیات رئیسه نبوده است. زمانی که موضوعی در دستور کار جلسه نباشد، طرح برخی از موارد با توجه به اعلام رسمی AFC، ادعایی خلاف واقع و فریب افکار عمومی می‌باشد. اعتراض نماینده ایرانی عضو هیات رئیسه AFC آن هم زمانی که موضوع در دستور جلسه نبود بسیار دیرهنگام و نمی‌دانم چه نتیجه‌ای داشته است.»

در واقع طبق آنچه رفعیی، حقوقدان بین‌المللی هم عنوان کرده، تنها مسائلی در جلسه کمیته اجرایی AFC طرح می‌شود که از قبل در دستور این جلسه وجود داشته باشد و هیچ فرصتی به اعضا حتی رئیس کنفدراسیون برای طرح مفاد خارج از دستورجلسه داده نمی‌شود.

مطابق همین موضوع، مهدی تاج هم طبیعتا هیچ فرصتی برای طرح اعتراض به میزبانی بحرین نداشته است و انتشار خبر اعتراض تاج به این میزبانی هم بیش از آنکه واقعیت داشته باشد به نظر جریان‌سازی رسانه‌ای یاران نزدیک به او، برای تطهیر و موثر نشان دادن حضور مهدی تاج در پست نایب رییسی AFC است.

هرچند براساس آنچه از تصاویر منتشره از این خبر مشخص است، دیدار تاج و دبیرکل AFC خارج از جلسه و به صورت سرپایی بوده که طبیعتا یک عکس از یک گفت‌وگوی کوتاه نیز نمی‌تواند سندی برای طرح اعتراض مورد ادعا باشد.

متاسفانه این یک واقعیت درست است که هیچ یک از کرسی‌ها بین‌المللی فوتبال ایران در چند دهه گذشته نتوانسته هیچ منفعتی را نصیب فوتبال ایران کند و در جایگاه دفاع از منافع ایران ظاهر شود. امید است که در فدراسیون جدید این روندها نیز تغییر کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار ۲۱ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: 1400012010220، www.isna.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین