پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۲۱۰
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲
رئیس فدراسیون کشتی گفت: با این اعتبار‌هایی که می‌دهید روی کشتی در المپیک حساب نکنید.
شعار سال: علیرضا دبیر بعد از تبریک به مردم، کادرفنی و کشتی‌گیران بابت کسب ۵ سهمیه دیگر المپیک و تشکر از وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المیپیک بابت حمایت‌هایشان گفت: کمترین زحمت را من کشیدم و به همه خسته نباشید می‌گویم. می‌شد سهمیه‌های‌مان ۶ عدد شود که ان‌شاءالله با تجربه ای که محمد بنا دارد، در بلغارستان هم آن سهمیه را می‌گیریم.

وی بار دیگر به مشکلات مالی کشتی اشاره و خاطرنشان کرد: من یک صحبت کلی دارم. دوستان! با این پول‌ها و اعتباری که می‌دهید دیگر نمی‌شود کار کرد. نمی‌گویم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک که البته یک جاهایی هم به آنها برمی‌گردد، اما روی سخنم با دولت و مجلس است. کشتی مثل فرش، خاویار، نفت و انرژی هسته‌ای برای ایران است. با تمام احترامی که برای همه رشته‌ها قائلم این را می‌گویم که شما صد را دارید چرا از دستش می‌دهید؟ به والله با این پول‌ها نمی شود کار کرد. آن زمان که این بودجه را می‌دادید دلار سه هزار تومان بود. شما دارید بودجه دلار سه هزار تومانی را به ما می‌دهید در حالی که دلار هشت برابر شده و همه هزینه‌های ما اینجا دلاری است.

رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: می‌توانستیم همه سهمیه ها را بگیریم. من به شما محکم می‌گویم با این اعتبارهایی که می‌دهید روی کشتی در المپیک حساب نکنید. نه تنها در این المپیک که المپیک‌های بعدی ما هم دارد خراب می‌شود. برای المپیک‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ باید از الان کار کنیم. رئیس بعدی هم بیاید، من باید برایش زیرساخت آماده کرده باشم. باید نوجوانان و جوانان را برای رئیس بعدی آماده کنم که با این پول‌ها نمی‌توانم.

قهرمان المپیک ۲۰۰۰ سیدنی با اشاره به اینکه هزینه‌های ارزی اعزام‌های اخیر ۱۴۴ هزار یورو شده است، خاطرنشان کرد: در همین فروردین ماه ۶ اعزام داشتیم. دو تا گزینشی آزاد و فرنگی، دو تا آسیایی آزاد و فرنگی و دو تیم آزاد و فرنگی هم به بلغارستان. ببینید فقط هزینه‌های ارزی ما چقدر شده است. نزدیک دو میلیارد هزینه بلیت آسیایی و گزینشی شده و بابت بلیت بلغارستان هم ۶۰۰ -۷۰۰ میلیون هزینه کرده‌ایم. همین الان ۷ میلیارد از بودجه سالیانه ما رفته است. آقایان! با این بودجه کشتی ما نمی‌چرخد و کشتی روز به روز خراب‌تر می‌شود. اگر کشتی می‌خواهید و می‌خواهید در المپیک موفق باشد در جیب‌تان دست کرده و درست و حسابی خرج کنید.

دبیر افزود: رئیس جمهور هم اینجا بنشیند می‌گویم کشتی با این پول‌ها نمی چرخد. چون کشتی را دوست دارم اعلام می‌کنم که ۱۰ مرداد المپیک برای ما شروع می‌شود اما با این اعتبارات، کشتی امیدوار به المپیک نباشد. این را از دو سال پیش هم گفتم.

رئیس فدراسیون کشتی ضمن تشکر ویژه از معاونت وزارت ورزش، گفت: از علی‌نژاد ویژه تشکر می‌کنم، بد است این را بگویم اما او مثل یک کارمند به ما کمک کرد. از وزیر ورزش و صالحی امیری هم تشکر می‌کنم، حرفی که می‌زنم خواسته ما از دولت و مجلس است. کشتی برای من نیست، کشتی بِرند جمهوری اسلامی است و وظیفه مجلس و دولت است که از آن حمایت کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دانا، تاریخ انتشار ۲۲ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: 1723545، www.dana.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین