پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۲۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
ذوالنور گفت: پذیرش FATF، CFT و پالرمو قطعاً شرایط را برای کشور و مردم ما سخت‌تر خواهد کرد و باعث می‌شود که شرکت‌هایی که با ما در دوران تحریم به صورت غیرعلنی کار می‌کنند، لو بروند.
شعار سال: حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در واکنش به اظهارات اخیر معاون حقوقی رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه حق تحفظ جدیدی برای پالرمو و CFT قید می‌کنیم و این دو کنوانسیون هم تحفظ‌های جدید ما را قبول می‌کنند، اظهار داشت: موضوع حق شرط یا تحفظ یک مسئله کاملاً انحرافی، آدرس غلط و فریبنده است و در مورد کشور ما صدق نخواهد کرد چراکه حق شرط یا تحفظ خودش دو شرط دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: یک مسئله این است که این شروط نباید بر خلاف روح کنوانسیون وین که کنوانسیون مادر است، باشد. زمانی که روح این کنوانسیون شفاف‌سازی در همه زمینه‌ها است، شما نمی‌توانید موردی را استثنا کنید و استثنای موارد به معنای مخالفت با روح کنوانسیون مادر است و بنابراین پذیرفته نخواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یک مسئله دیگر آن است که کشور‌هایی که پالرمو، CFT و FATF را پذیرفتند که به آنان اصطلاحاً کشور‌های متعامل گفته می‌شود، نباید اعتراضی به این شروط کنند.

وی افزود: طبیعتاً کشورهایی، چون عربستان سعودی، کانادا و بسیاری از کشور‌های دیگری که با جمهوری اسلامی ایران زاویه دارند، به شروط ما اعتراض می‌کنند و بر این اساس، می‌توان قاطعانه گفت که حق شرط هیچ نتیجه‌ای برای ملت ایران و منافع ما نخواهد داشت بلکه یک موضوع فریبنده محسوب می‌شود.

ذوالنور گفت: در کمیسیون‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام که معاون حقوقی رئیس‌جمهور و برخی از مسئولان دولت هم حضور داشتند، بنده همه این موارد را توضیح دادم و اعضای مجمع هم به خوبی به این مسئله واقف هستند که حق شرط هیچ مانعی برای افشای اطلاعات ما و دادن آدرس شرکت‌هایی که در دور زدن تحریم‌ها به ما کمک می‌کنند، نخواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پذیرش FATF، CFT و پالرمو قطعاً شرایط را برای کشور و مردم ما سخت‌تر خواهد کرد و باعث می‌شود که شرکت‌هایی که با ما در دوران تحریم به صورت غیرعلنی کار می‌کنند، لو بروند.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۱۸۵۷۱۵، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
برچسب ها: پذیرش ، fatf ، شرکت هایی ، غیرعلنی
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
0
0
چقدر نکته جالبی رو اشاره کردید چیزی که فکر نمی کنم تابحال کسی گفته باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین