پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۴۱۲
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
اگر سیستم سهمیه بندی تغییر کند ایران متضرر خواهد شد، چون سهمیه ایران ۲+۲ است و در صورت اجرایی شدن سیستم جدید ۲ نیم سهمیه ایران حذف می‌شود و تنها قهرمان لیگ ایران و قهرمان حذفی سهمیه مستقیم می‌گیرند.
شعار سال: نشریه «الاتحاد» امارات در گزارشی به تغییرات احتمالی گسترده در لیگ قهرمانان آسیا در دو سال آینده پرداخت. طبق ادعای این رسانه اماراتی AFC در اولین گام از تغییرات قصد دارد برای حفظ سلامت بازیکنان در شرایط کرونایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ تا پایان به صورت متمرکز برگزار شود.

 همچنین احتمال دارد در دو سال آینده مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به صورت متمرکز برگزار شود یعنی در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ این رقابت‌ها همچنان به صورت متمرکز باقی بماند. البته این تغییر در صورتی است که شیوع بیماری کرونا به این شکل باقی بماند.

سومین تغییر فرمت لیگ قهرمانان آسیا این است که احتمال دارد مسابقات به شکل ۳۲ تیم برگردد. امسال برای اولین بار این رقابت‌ها با حضور ۴۰ تیم برگزار می‌شود، ولی AFC قصد دارد با تغییراتی که در سهمیه‌ها انجام می‌دهد فرم سابقش را دوباره اجرایی کند.

دو تصمیم مهم در برگزاری لیگ قهرمانان آسیا

در فرمت جدید پیشنهادی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا «نیم سهمیه» حذف می‌شود و تیم‌های برتر قاره سه سهمیه مستقیم را می‌گیرند. نیم سهمیه دیگر از فرمت سهمیه بندی‌ها حذف می‌شود و به جای نیم سهمیه ها، یک سهمیه به کشور‌ها اعطا می‌شود و تعداد تیم‌های حاضر در پلی آف زیاد می‌شود. شاید مسابقات پلی آف به صورت جداگانه از مرحله گروهی برگزار شود تا راه یافتگان به مرحله گروهی مشخص شود.

اگر سیستم سهمیه بندی طبق ادعای این رسانه اماراتی تغییر کند ایران متضرر خواهد شد، چون سهمیه ایران ۲+۲ است و در صورت اجرایی شدن سیستم جدید ۲ نیم سهمیه ایران حذف می‌شود و تنها قهرمان لیگ ایران و قهرمان حذفی سهمیه مستقیم می‌گیرند. در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا هم به دلیل کناره گیری ترکمنستان نیم سهمیه این کشور به ایران رسید تا استقلال به همراه پرسپولیس و تراکتور به صورت مستقیم در مرحله گروهی حضور پیدا کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تابناک، تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۰۴۵۷۶۰، www.tabnak.ir
اخبار مرتبط
برچسب ها: امارات ، فوتبال ، کرونا ، AFC
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین