پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۲۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اعضای این کمیسیون با طرح تشکیل شورای عالی آب مخالفت کردند، گفت: دستور جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس ادامه بررسی طرح‌هایی بود که به عنوان کمیسیون فرعی به کمیسیون انرژی ارجاع شده بود.
شعار سال: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: موضوع اول ماده ۱۵ طرح جامع حمایت از نظام آموزشی و تحقیقاتی کشور بود که وزارتخانه‌های نفت، نیرو و صمت را مکلف کرده با استقرارشان به پارک‌های علم و فناوری وابسته به خودشان در دانشگاه‌های معتبر، زمینه را برای استفاده از توان تخصصی اساتید دانشگاهی فراهم کنند.

شریعتی‌نیاسر تصریح کرد: نظر کمیسیون انرژی این بود که این موضوع به صلاح نیست که ما این وزارتخانه‌ها را مکلف کنیم برای استقرارشان به پارک‌های علم و فناوری چراکه نمی‌توانند همه دانشگاه‌ها را پوشش بدهند و زمینه‌ای می‌شود برای اینکه آن‌ها خودشان برخی از دانشگاه‌ها را به صورت خاص تقویت کنند و مجموعه توان علمی کشور مورد حمایت قرار نگیرد؛ بنابراین کمیسیون انرژی با این ماده مخالفت کرد و نظر خود را به کمیسیون اصلی اعلام خواهد کرد.

نمایندگان با طرح تشکیل شورای عالی آب مخالفت کردند

وی عنوان کرد: موضوع دوم طرح تشکیل شورای عالی آب بود که موادی از آن به کمیسیون انرژی ارجاع شده بود. کمیسیون به جهت اینکه اکنون شورای عالی آب وجود دارد و از طرف دیگر بحث تامین بالادستی آب برعهده کمیسیون انرژی است از دو جهت با این موضوع مخالف بود و مخالفت خود را اعلام می‌کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جهت نخست مخالفت کمیسیون انرژی این بود که کمیسیون اصلی برای بررسی این موضوع باید کمیسیون انرژی باشد و کل مواد باید به کمیسیون انرژی ارجاع شود. جهت دوم هم نظریه مشورتی اداره قوانین بود که این طرح را به طور دقیق نمی‌دانست.

کمیسیون انرژی لایحه اصلاح قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت را با ۳ اصلاح آن را تایید کرد

شریعتی‌نیاسر تصریح کرد: موضوع سوم هم لایحه اصلاح قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت، مصوب سال ۱۳۸۶ بود که اصلاحاتی از آن در ماده یک به کمیسیون انرژی ارجاع شده بود که کمیسیون انرژی با ۳ اصلاح آن را تایید کرد.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح اول در ماده یک حذف بند «ف ...» این لایحه بود که عبارت «تولید خودرو» به عبارت «تولید و واردات خودرو» اصلاح شده بود که نظر کمیسیون انرژی بر حذف این بند بود، زیرا در متن «حمایت از تولید و واردات خودرو» بود و نظر مجلس این است که نباید از واردات خودرو حمایت شود.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: اصلاح دوم در متن مربوط به حذف عبارت «حداکثر» از ابتدای سال ۱۳۹۱ هجری شمسی بود که کمیسیون انرژی به صورت تدریجی و طبق ماده ۳۹ قانون برنامه ششم توسعه متن جایگزین برای آن ارائه داد.

شریعتی‌نیاسر عنوان کرد: از آنجایی که قبل از این عبارت، «خروج بنزین و گازوئیل» از سبد حمایتی آمده که این «خروج بنزین و گازوئیل» باید به صورت تدریجی باشد، ولی به صورت تدریجی و براساس ماده ۳۹ قانون برنامه را ما در اینجا اضافه کردیم.

وی با اشاره به موضوع اصلاحی دیگر در کمیسیون انرژی گفت: با توجه به مصوبه بودجه ۱۴۰۰ که گاز مایع را به عنوان بخشی از سبد سوخت حمل و نقل کشور تعیین کرده در بخشی از متن ماده یک از «طریق عرضه بنزین و گازوییل» آمده است.

این نماینده مجلس یازدهم اظهار کرد: در اینجا پیشنهادی مطرح بود که گاز مایع را نیز اضافه کنید، ولی با توجه به اینکه «احداث جایگاه‌های عرضه گاز» در ادامه آن آمده و گاز در اینجا به عنوان عام تلقی شد، گاز را هم گاز طبیعی که متان است و هم گاز مایع پروپان تلقی کردیم و در اینجا نیازی به نشد و تغییری هم اعلام نشد. اما تلقی کمیسیون انرژی از احداث جایگاه‌های عرضه گاز، هم گاز طبیعی و هم گاز مایع LPG است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۲۹۹۸۰۱، irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
0
نظریه مشورتی اداره قوانین این طرح رادقیق نبوده ؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین