پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۲۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۷
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی دستورالعمل اقدامات اضطراری مدیریت مصرف برق ساختمان‌های اداری وزارت نیرو را ابلاغ کرد که براساس آن استفاده از کولر‌های گازی در ادارات ممنوع شد.
شعار سال: دستورالعمل مدیریت مصرف برق ساختمان‌های اداری وزارت نیرو پیرو مصوبه هیئت وزیران از سوی آقای همایون حایری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی به شرکت‌های تابعه (دولتی) و وابسته (غیردولتی) این وزارتخانه ابلاغ شد.
 
نباید میزان قدرت و انرژی مصرفی ساختمان‌ها از ۵۰ درصد مصرف مشابه سال قبل بیشتر باشد

بر این اساس، این دستورالعمل پیرو مصوبه هیئت وزیران و با توجه به محدودیت جدی ذخایر آبی نیروگاه‌های برق آبی، کاهش تولید این نیروگاه‌ها نسبت به سال گذشته و ضرورت مدیریت مصرف برق در ماه‌های گرم پیش رو برای اقدامات اضطراری مدیریت مصرف در ساختمان‌های اداری و ساختمان‌های حوزه تحت پوشش از ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ شهریور سال ۱۴۰۰ تدوین و ابلاغ شده است.

طبق این مصوبه، "نباید میزان قدرت و انرژی مصرفی ساختمان‌ها در این مدت از ۵۰ درصد میزان مصرف دوره مشابه سال قبل بیشتر باشد"، "در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و مناطق گرمسیر، استفاده از کولر‌های گازی و همچنین دستگاه‌های سرمایشی متمرکز صرفاً با تنظیم دمای تجهیزات سرمایشی بر روی حداقل ۲۶ درجه و در محدوده ساعت کاری مجاز است و پس از اتمام ساعت کاری بایستی نسبت به خاموش کردن تمامی وسایل سرمایشی و برقی غیرضروری اقدام شود.

این گزارش می‌افزاید، در سایر استان‌های کشور استفاده از کولر‌های گازی در ساختمان‌های اداری شرکت و واحد‌های زیرمجموعه ممنوع است.

در پایان این ابلاغیه تاکید شده است که مسئولیت اجرای دقیق موارد بر عهده بالاترین مقامات این شرکت و سازمان است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از عصر ایران، تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، کدخبر: ۷۸۰۹۴۴، www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
0
0
انقد اوضاع برق و سرانه مصرف داغون شده كه اين قانون رو دارن همه گير ميكنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین