پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۵۸۳
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴
فلکی رئیس شبکه دامپزشکی زیرکوه گفت: خشکسالی و کاهش بارندگی خصوصا بارش برف موجب افزایش انگل‌های خارجی (کنه، کک، شپش و...) و بیماری‌های ناشی از آن می‌شود و عوارضی از قبیل کم خونی، ضعف و بی حالی، کاهش تولید و تلفات دامی را موجب می‌شود. از دیگر عوارض خشکسالی می‌توان به ایجاد کمبود مواد معدنی و ویتامین‌ها در دام اشاره کرد که نقش بسزایی در سقط جنین و کاهش باروری دارد.
شعار سال: فلکی رئیس شبکه دامپزشکی زیرکوه گفت: خشکسالی و کاهش بارندگی خصوصا بارش برف موجب افزایش انگل‌های خارجی (کنه، کک، شپش و...) و بیماری‌های ناشی از آن می‌شود و عوارضی از قبیل کم خونی، ضعف و بی حالی، کاهش تولید و تلفات دامی را موجب می‌شود. از دیگر عوارض خشکسالی می‌توان به ایجاد کمبود مواد معدنی و ویتامین‌ها در دام اشاره کرد که نقش بسزایی در سقط جنین و کاهش باروری دارد.

«فلکی» گفت: کمبود و گرانی نهاده‌های دامی و تمایل دامداران به کاهش جمعیت دامی به دلیل عدم توان مالی جهت خرید خوراک دامی مورد نیاز به همراه عوامل فوق در نهایت موجب کاهش جمعیت دام مولد در سال‌های آتی خواهد شد.

وی افزود: اگر با دیدی آینده نگر به موضوع خشکسالی بنگریم می‌توان با تامین و توزیع مکمل‌های خوراک دام، دارو‌های ضد انگل‌های خارجی و داخلی بدن دام و پیش خرید گوشت قرمز تولیدی دامداران، بحران جاری و پیش رو را مدیریت کرده و از حذف مشاغل و واردات گوشت قرمز در آینده‌ای نه چندان دور جلوگیری کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۶۳۸۷۸، www.hakimemehr.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین