پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۳۹۷۵۷
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۲
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی مصرف ماهی در سال ۹۹ نسبت به ۹۸ گفت: این‌که ذائقه مردم از سوی مرغ به‌سمت مصرف آبزیان و ماهی تغییر کند، اتفاق خوبی است، ولی مردمی که برای تهیه مرغ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومانی مشکل دارند، چطور می‌توانند ماهی با قیمت شش‌برابر بیش‌تر از مرغ را تأمین کنند؟
شعار سال: مهدی یوسف‌خانی اظهار کرد: هم‌اکنون قیمت ماهی معمولی کیلویی ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است و با این شرایط چطور می‌توانیم انتظار داشته باشیم ذائقه مردم به‌سمت آبزیان برود؟ این امر در وضعیتی محقق می‌شود که قیمت این محصول پایین بیاد؛ درصورتی‌که هر ساله قیمت آن دو برابر می‌شود.

وی افزود: سال ۹۹ رکود زیادی را در بخش ماهی داشتیم و مردم واقعاً توان خرید نداشتند، به‌طوری‌که در سال ۹۹ به‌دلیل دوبرابر شدن قیمت‌ها مصرف ماهی ۴۰ درصد نسبت به سال ۹۸ کاهش یافت.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران با اشاره به این‌که سرانه مصرف مرغ در سال برای هر نفر ۲۵ کیلو بوده که اکنون به ۳۵ کیلو رسیده است، بیان کرد: میانگین قیمت گوشت قرمز به ۱۵۰ هزار تومان رسیده و باعث شده مردم مصرف خود را به‌سمت مرغ ببرند. این‌که بتوانیم آبزیان را به قیمت مناسب در اختیار مردم بگذاریم، بسیار عالی است، زیرا مرغ تولیدی ارزش غذایی بالا و پروتئین آن‌چنانی ندارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه سبزینه، تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۹۵۰۴۰، www.sabzineh.org
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین