پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۹۱۰
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳
رییس هیات مدیره سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت تاکید کرد: تغییر ارقام در بودجه در جهت منافع فردی و یا منافع اشخاص حقیقی و حقوقی خاص خیانت بوده و به هیچ وجه قابل چشم‌پوشی نیست.

  شعار سال:به گزارش سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت، احمد توکلی در نامه‌ای خطاب به محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی نوشت: خبر تغییر برخی ارقام جدول‌های لایحه بودجه ۱۴۰۰ در کمیسیون تلفیق بودجه بدون رعایت قواعد قانونی برای دیده‌بان شفافیت و عدالت مهم بود.
 
رییس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت افزود: نامه ۱۰۰ نماینده به جنابعالی در اعتراض به این مساله، موضوع را مهم‌تر کرد زیرا محور آن اعتراضات، دفاع از شفافیت بودجه‌ریزی در مجلس و رعایت قانون در این فرایند است و همچنین مخاطب اصلی اعتراض، رییس کمیسیون تلفیق است که عضو هیأت امنای این سازمان مردم نهاد نیز هست و باید در شفاف‌سازی و پاسخ‌گویی آماده‌تر باشد.
 
نماینده پیشین مجلس اظهار داشت: در این راستا روز گذشته سه‌شنبه هفتم اردیبهشت ماه الیاس نادران به دعوت هیأت مدیره دیده‌بان در جلسه مجازی هیأت مدیره شرکت کردند و گزارش کار کمیسیون و پاسخ برخی از اعتراضات مطرح شده را ارائه کردند.
 
 توضیحات نادران شفاف‌ساز بسیاری از ابهامات است
 
توکلی خاطرنشان کرد: پس از بحث و بررسی هیأت مدیره، دیده‌بان بر پیشنهادها و نکاتی تاکید کرد که دیده‌بان چون توضیحات نادران را شفاف‌ساز بسیاری از ابهامات دانست به جنابعالی پیشنهاد می‌کند که ترتیبی مقرر فرمایید تا ابتدا رییس کمیسیون در نخستین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گزارش خود را به نمایندگان ارائه کند. این کار حتماً باید در جلسه علنی باشد چون اعتراضات مطروحه با اتهام خیانت در امانت ارکان مجلس ملازمه دارد و این اتهام برای مجلس بسیار هزینه‌زا و سنگین است. همچنین نادرانی که ما می‌شناسیم به پنهان‌کاری و سرکردن در محیط سیاسی غیرشفاف تن‌نمی‌دهد.
 
وی تاکید کرد: اگر دوستانی از معترضان محترم پس از شفاف‌سازی و پاسخگویی به اعتراضات، همچنان بر اعتراض خویش پا فشردند، باید مصادیق هر اتهام احتمالی را به طور مستند تعیین کنند تا نهادهای نظارتی مانند کمیسیون اصل ۹۰ قدرت ارزیابی داشته باشند و سازمان‌های مردمی، همچون دیده‌بان، نیز در جایگاه ناظر بی‌طرف، براساس مدارک ارائه شده و برحسب وظیفه ذاتی خود، موضوع را پیگیری و ارزیابی کنند و نتایج را هرچه باشد به اطلاع مردم برسانند و به لوازم نتیجه‌گیری نیز هرچه باشد، ملتزم باشند؛ که ما ان‌شاءالله خواهیم بود.
 
توکلی با بیان اینکه عدم رعایت دقیق آیین‌نامه در فرایند رسیدگی به بودجه در مجلس متأسفانه امری است که ناخواسته، همه‌ساله تکرار می‌شود، گفت: علت  این امر ساختار نامتوازن و مساله‌دار بودجه‌ریزی فعلی در کشور است که دیده‌بان شفافیت و عدالت و برخی از مدیرانش از جمله نادران مستمراً در جهت رفع آن کوشیده‌اند و تا نواقص و ایرادات ساختاری برطرف نشود این روند هرساله تکرار از خواهد شد.
 
 رییس هیات مدبره سازمان مردم‌نهاد  دیده‌بان عدالت و شفافیت در پایان ابراز امیدواری کرد نسبت به اصلاحات ساختاری بودجه‌ریزی که عقل و شرع به وجوب آن حکم می‌کنند، هرچه زودتر کاری صورت پذیرد تا این‌گونه تخلفات دیگر صورت نپذیرد.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا  ، تاریخ انتشار:  8اردیبهشت 1400، کدخبر: ، www.irna.ir،84312364

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین