پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۳۷
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
وی با بیان اینکه آبرویمان در خطر است، گفت: خجالت می کشیم در استانی عشایری و با داشتن غیرت دینی و عشایری که در گذشته طلاقی نبوده این وضعیت را داریم، اما متأسفانه اکنون شاهد افزایش آمار طلاق هستیم.
شعارسال: نشست شورای ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست فتاح محمدی معاون سیاسی استاندار و با حضور مدیران دستگاه های عضو قبل از ظهر امروز در یاسوج برگزار شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست از رشد طلاق در استان ابراز نگرانی و گلایه کرد و گفت: طلاق در استان کهگیلویه و بویراحمد رشد بالایی داشته است که باید در این خصوص چاره اندیشی شود و اگر در این زمینه اقدامی نکتیم، طلاق هر روز در جامعه بیشتر می شود.

حجت الاسلام علی فتح میرمحمدی با بیان اینکه افزایش ۳۲ درصدی طلاق نسبت به سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد فاجعه است ، افزود: باید با مداخله اورژانس های اجتماعی جلوی این آسیب اجتماعی گرفته شود تا شاهد افزایش طلاق در جامعه نباشیم و اکنون استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه ششم کشور را دارد و به ازای هر پنج ازدواج یک طلاق به ثبت می رسد.

وی با بیان اینکه آبرویمان در خطر است، گفت: خجالت می کشیم در استانی عشایری و با داشتن غیرت دینی و عشایری که در گذشته طلاقی نبوده این وضعیت را داریم، اما متأسفانه اکنون شاهد افزایش آمار طلاق هستیم.

* هر شبانه روز ۵ واقعه طلاق در کهگیلویه وبویراحمد به ثبت می رسد

مدیرکل ثبت و احوال استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به عملکرد شش ماهه اول سال ۹۵، اظهار کرد: در ثبت واقعه ولادت، ۳/۱ درصد و وفات ۵/۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته ایم.

محمدعلی تقوی افزود: شاهد افزایش ۲۰ درصدی ازدواج و روند رو به کاهش آمار طلاق در شش ماه اول سال ۹۵ نسبت به ساله ای قبل در استان هستیم که با توجه به محرومیت استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ زیرساختی و همچنین شرایط جغرافیایی و اقلیمی، در مقایسه با استانهای دیگر عملکرد قابل قبولی محسوب می شود و در این زمینه از تلاش بی شائبه کارکنان خدوم ثبت احوال قابل قدردانی است.

وی اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۸ هزار و ۵۰۹ واقعه ولادت به ثبت رسیده که بر این اساس نرخ حاصل از ثبت ولادت در استان ۲۴ در هزار به دست آمده است.

وی افزود: شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه به ترتیب با ۳۱ و ۲۵ در هزار بیشترین و چرام و باشت به ترتیب با ۱۴ و ۱۹ در هزار کمترین نرخ ثبت ولادت را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۲۶۰ ولادت حاصل از چندقلوزایی در استان به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۲۱ واقعه دوقلو و ۶ واقعه سه قلو بوده است.

تقوی تصریح کرد: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در ۶ ماهه اول امسال برابر ۱۰۳ است که این شاخص در مدت مشابه سال قبل نیز ۱۱۰ بوده است، یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه دختر حدود ۱۰۳ واقعه پسر به ثبت رسیده است.

* بیماری های قلبی و عروقی بلای جان کهگیلویه وبویراحمدی ها

وی به آمار وفات در ۶ ماهه نخست امسال اشاره داشت و عنوان کرد: در این مدت یک هزار و ۳۰۶ واقعه فوت جاری به ثبت رسیده که بر این اساس نرخ حاصل از ثبت فوت در استان ۳٫۵ در هزار به دست آمده است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشترین علت فوت در ۶ ماهه اول امسال با ۴۹۱ مورد معادل (38 درصد)مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی بود و حوادث غیرعمد با ۱۷۳ مورد و سرطان‌ها با ۱۶۵ مورد به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند، ۱۱۴ مورد از وفات‌ها نیز به علت سالخوردگی رخ داد.

* رتبه نخست کشور در ثبت ازدواج

تقوی به روند رو به رشد ازدواج در استان اشاره داشت و بیان کرد: در شش ماهه اول امسال در زمینه ثبت ازدواج رتبه نخست کشور را کسب کردیم.

وی افزود: در این مدت ۴ هزار و ۸۲۱ مورد واقعه ازدواج در استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: به طور متوسط در هر ماه ۸۰۴ واقعه و در هر شبانه روز ۲۶ مورد ازدواج در استان به ثبت رسیده است.

وی گفت: در هر ماه به طور متوسط تعداد ۱۵۴ واقعه طلاق به ثبت رسیده و همچنین در هر شبانه روز به طور متوسط تعداد ۵ واقعه طلاق به ثبت رسیده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی آوای ماغر، تاریخ انتشار: یکشنبه 2 آبان 1395، کدخبر: 70342، www.avayemaghar.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین