پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۴۰۴۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۴
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: آزادی واردات خودرو یکی از پیش نیاز‌های فروش این کالا در بورس است، اما در شرایط فعلی انحصار و افزایش تقاضا، اجرای این شیوه راه به جایی نمی‌برد.
شعار سال: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: آزادی واردات خودرو یکی از پیش نیاز‌های فروش این کالا در بورس است، اما در شرایط فعلی انحصار و افزایش تقاضا، اجرای این شیوه راه به جایی نمی‌برد.

جبار کوچکی‌نژاد در خصوص طرح عرضه خودرو به بورس اظهار داشت: آزادی واردات خودرو یکی از پیش نیاز‌های فروش خودرو در بورس است، اما در شرایط فعلی انحصار بازار خودرو و با توجه به افزایش تقاضا، پیاده‌سازی این شیوه راه به جایی نمی‌برد.

وی افزود: عرضه خودرو در بورس می‌تواند با هدف کشف قیمت آن باشد، بدون واگذاری خودرو که البته این امر نیز با ذات بورس همخوانی ندارد؛ بنابراین این موضوع از پیچیدگی خاصی برخوردار بوده و نیازمند دقت بیشتری است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌بایست شرایط به گونه‌ای پیش برود که خرید خودرو از بورس، تنها برای افراد برخوردار از لحاظ مالی امکان‌پذیر باشد.

کوچکی‌نژاد در خصوص موضوع تعیین قیمت پایه خودرو در بورس توسط شورای رقابت بیان کرد: اکنون بحث تعیین قیمت خودرو توسط شورای رقابت، شورای اقتصاد و یا بورس مطرح است. اما یکی از راهکارها، ارائه یارانه به صنعت خودرو از سوی دولت است تا بدین وسیله خرید خودرو با قیمت مناسب‌تر و کاهش یافته برای مصرف‌کنندگان واقعی خودرو امکان‌پذیر شود.

وی با اشاره به راهکار دیگر مبنی بر تعیین قیمت واقعی خودرو در بورس اذعان داشت: با عرضه خودرو در بورس، قیمت این محصول یک جهش ۱۰۰ درصدی در مقایسه با قیمت‌های اعلامی در شیوه‌های مبتنی بر قرعه‌کشی خودروسازان به خود خواهد دید که امکان خرید آسان این کالا را از اقشار آسیب‌پذیر سلب می‌کند.

وی ادامه داد: به دلیل حاکمیت یک نوع اقتصاد تلاطمی بر کشور، هر تصمیمی در این باره می‌بایست با ارزیابی‌های دقیق همراه باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص تاثیرات منفی نرخ ارز بر صنعت خودرو گفت: متاسفانه نرخ ارز، نه تنها صنعت خودرو بلکه کل اقتصاد کشور در بخش تولید و خدمات را متاثر ساخته، هر چند شاید به زعم برخی درصد این تاثیر اندک باشد، اما به هر حال به دلیل برخورداری از یک اقتصاد ناآرام، هر موجی، نیرویی دیگری بر سیستم اقتصادی کشور وارد می‌کند.

کوچکی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: اگر اقتصاد کشور در یک شرایط آرام به سر می‌برد، تلاطمات نرخ ارز، فشار چندانی بر آن وارد نمی‌کرد، اما به دلیل اینکه اقتصاد کشور در یک دوره بحرانی قرار دارد، کوچک‌ترین شوک ارزی، اقتصاد کشور را به طور کامل متحمل خسارات سنگینی خواهد کرد که صنعت خودرو نیز از این امر مستثنا نیست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از دیار میرزا، تاریخ انتشار:۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۶۱۸۶۴۷، www.diyarmirza.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
0
0
بازار خودرو زماني ميتونه درست بشه كه بتونيم شرايط رو براي واردات بهبود بديم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین