پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۵۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال از دخالت های مداوم معاون گیلانی رئیس جمهور در امور استان واکنش نشان داد و گفت: ما در استان حداقل دو استاندار داریم که از روحانی می خواهیم تکلیف ما را روشن کند.
شعارسال: محمود شکری درباره‌ی تغییر مدیر عامل آب منطقه ای گیلان با اشاره بر اینکه ماندن نیکخو تا این مدت تخلف بود، اظهار داشت: انتظار من از دستگاه های نظارتی این بود که به این مسئله ورود می کردند و جلوی این تخلف شایان را می گرفتند.

وی با اشاره بر اینکه شنیده شده تاکنون نوبخت اجازه نداده تا این تغییر صورت گیرد، افزود: متاسفانه مجددا عرض می کنم که نوبخت در عزل و نصب های گیلان دخالت می‌کند.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی تغییر در آب منطقه ای را سندی بر اثبات اظهارات قبلی خود عنوان و خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که ما در استان یک استاندار نداریم بلکه استان ما را حداقل دو استاندار اداره می کنند.

شکری با بیان اینکه تغییر مدیران از وظایف استاندار می باشد که قانون به استاندار محول کرده است، گفت: دخالت نوبخت در امور استان مبنی بر اینکه فلانی باشد و فلانی نباشد این را نشان می‌دهد که کار استاندار را نوبخت انجام می دهد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه باید نامه‌ای به رئیس جمهور بنویسم تا تکلیف ما را مشخص کند، اظهار کرد: روحانی باید معلوم کند که در استان گیلان چه کسی استاندار است؟

وی در ادامه این مطلب با طرح این سوال که نهایتا ما در استان با چه کسی باید کار کنیم، گفت: آیا همه‌ی استان‌ها در دولت جناب روحانی دو شخصیتی و یا چند شخصیتی اداره می شوند؟

نماینده مردم تالش به اشاره به اینکه وزرا همه از منتسبان استان ها هستند، آیا همه‌ی آنها در امور داخلی استانشان دخالت می‌کنند یا نه، ادامه داد: اگر بخواهد وضعیت به این گونه تعریف شود به نظر من داشتن استاندار برای استانها بی معنی است و آقایان هیات دولت می‌توانند امور استان ها را نیز انجام دهند.

شکری با تاکید بر اینکه در این شرایط مردم دیگر سرگردان خواهند بود، گفت: با چنین وضعیتی شایسته سالاری از بین می‌رود و فقط چاپلوسی و عدم کارایی در استان رواج پیدا می کند.

وی با بیان اینکه توسعه استان با داشتن چند استاندار از بین خواهد رفت، خاطرنشان کرد: این برای انقلاب اسلامی، استانها و مردم معضل بزرگی است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نتیجه‌ی رفتارهای نوبخت متضرر شدن روحانی را به دنبال دارد، گفت: اگر روحانی نخواهد نوبخت را با این کارش عزل کند دودش به چشم خودش خواهد رفت و مردم از این رفتار بسیار ناراحت هستند و قطعا در تصمیم‌گیری‌های آتی خود تاثیر می‌گذارند.

شکری به بیان آمار های ناصحیح نوبخت در استان نیز اشاره کرد و عنوان داشت: ما نمایندگان مردم نمی‌توانیم آمارهای دروغ نوبخت در گیلان را توجیه کنیم و مردم از آمارهای دورغی که در اخبار طرح‌های عمرانی داده می شوند بسیار ناراحت هستند.

نوبخت: جز در موارد شاز و نادر در جابجایی مدیران استانی تصمیم گیری نمی کنم

به گزارش فارس، در پی انتشار خبر «افشای پشت پرده جابه‌جایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان» نامه‌ نوبخت در اختیار دفتر این خبرگزاری قرار گرفت.

در این نامه خطاب به شکری آمده است:

برادر گرانقدرم جناب اقای شکری!

با سلام و احترام چون شما را دوست و برادر خود می دانم، مصلحت دیدم در پاسخ به إظهار نظر رسانه ای حضرتعالی به دو نکته اشاره نمایم:

اولا، همه نمایندگان محترم باخبرند که، باعنایت به جایگاه حقوقی و اختیارات قانونی حتی با وجود انتظارات جز در موارد شاذ و نادر در جابجایی مدیران استانی تصمیم گیری نمی کنم.

ثانیا، جنابعالی چون یک نماینده متدین هستید، به یاداوری آموزه ای ازسوره مبارکه الاسرا بسنده می نمایم که خداوند می فرماید:

وَقُلْ لِعِبَادِی یَقُولُوا الَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ الشَّیْطَانَ یَنْزَغُ بَیْنَهُمْ إِنَّ الشَّیْطَانَ کَانَ لِلْإِنْسَانِ عَدُوًّا مُبِینًا و به بندگانم بگو در صحبت از بهترین جملات استفاده کنید زیرا شیطان می خواهد بین شما نزاع ایجاد کند چون شیطان دشمن اشکار إنسان است.

در خاتمه چون قریبا با رییس محترم سازمان محیط زیست و وزیر محترم نیرو برای تسریع در عملیات اجرایی سد های پلرود، شفارود و لاسک به گیلان انشاالله سفر خواهم داشت از حضرتعالی و دیگر نمایندگان ذیربط برای طرح مشکلات مردم دعوت می نمایم.

با احترام مجدد، نوبخت

پشت پرده جابه‌جایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان

خبرگزاری فارس نیز به نقل از محمود شکری درباره پشت پرده جابه‌جایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان نوشت:

در مدیریت گذشته شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان اختلاسی اتفاق افتاد و پس از آن مجید نیکخوی به عنوان سرپرست حدود یک سال فعالیت داشت و امروز جلسه معارفه کاظم لطفی مدیرعامل شرکت سهامی آب و فاضلاب شهری استان به عنوان مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

*موفقیت باند اختلاس در جابه‌جایی مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس با اشاره به تودیع و معارفه شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان اظهار کرد: پس از فاجعه اختلاس در شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان، استاندار و نمایندگان پیگیر سپردن این شرکت به فردی سالم بودند تا این مسؤولیت را به عهده بگیرد و به پیمانکاران باج ندهد.

محمود شکری به قبول نکردن مدیرعاملی مجید نیکخوی در شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان توسط وزارت نیرو اشاره کرد و افزود: معاون ذی‌ربط وزیر نیرو با مدیر قبلی شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان روابطی داشت و حمایت بسیاری از او کرد.

وی با بیان اینکه مدیر عزل شده شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان را در وزارت نیرو به عنوان مدیر دوباره به‌ کار گرفتند، تصریح کرد: باند مذکور با مدیرعاملی نیکخوی در شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان مخالفت کرد، چراکه اعتقاد داشت اگر نیکخوی مدیرعامل شود قضایای اختلاس را بر ملا می‌کند و هر روز اخبار و اطلاعات جدیدی به آن پرونده اضافه می‌شود.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی به تعیین مجید نیکخوی به عنوان سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان اشاره کرد.

وی گفت: پس از مدت یک سال وزیر نیرو با توجه به توانمندی و مدرک تحصیلی نیکخوی پذیرفت مدیرعامل شرکت مذکور شد و اعلام کرد حکم او را صادر می‌کند.

شکری با اشاره به یک سال سرپرستی نیکخوی در شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان، بیان کرد: مدت یک سال سرپرستی خلاف قانون است و دستگاه‌های نظارتی باید این موضوع را پیگیری می‌کردند.

وی به انتظار نامتعارف پیمانکاران وابسته به برخی از مقام‌ها مبنی بر واگذاری پروژه‌های شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان به آنها اشاره کرد و یادآور شد: نیکخوی زیر بار تقاضای مذکور نرفت و این امر برای او به دردسر بزرگ تبدیل شد.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیمانکاران برای جابه‌جایی نیکخوی به محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه مراجعه کردند، اظهار کرد: پیمانکاران مذکور نوبخت را تحت فشار گذاشتند.

این مسؤول، اضافه کرد: فشار پیمانکاران به حدی بود که حکم جعفری از شرکت سهامی آب منطقه‌ای خراسان را برای گیلان صادر کردند و با مقاومت نمایندگان استان این موضوع محقق نشد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی به‌دنبال مدیران بومی هستند، بیان کرد: نمایندگان خواستار دلیل نبودن نیکخوی شدند تا بتوانند پاسخگوی افکار عمومی و نخبگان استان باشند و وزیر نیرو در نهایت قبول کرد حکم مدیرعاملی را برای نیکخوی صادر کند.

شکری به موافقت محمدعلی نجفی استاندار گیلان با مدیرعاملی نیکخوی اشاره کرد و افزود: استاندار گیلان در جلسه‌ای به نیکخوی اعلام کرد به‌زودی به عنوان مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان معرفی می‌شود و به او تبریک گفت اما دوباره وزیر نیرو حکم را صادر نکرد.

*نوبخت گفت؛ نیکخوی نباشد

وی ادامه داد: نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی به وزیر نیرو مراجعه کردند و دلیل صادر نشدن حکم مدیرعاملی شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان را از او پرسیدند و وزیر در پاسخ اعلام کرد آقای نوبخت گفته است؛ نیکخوی نباشد.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مراجعه نمایندگان به سخنگوی دولت، بیان کرد: ابتدا نوبخت بیان کرد خبر ندارم اما پس از آن متوجه شد موضوع جدی بوده و وزیر نیرو قضایا را لو داده است.

شکری، دلیل حذف نیکخوی از تصدی مدیرعاملی شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان را طبق گفته نوبخت رئیس ستاد جلیلی بودن در انتخاب خواند و تصریح کرد: تمام مردم و مسؤولان می‌دانند موضوع مذکور صحت ندارد.

وی به اصرار رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر نبودن نیکخوی به عنوان مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان اشاره کرد و گفت: نوبخت با عمل مذکور خواست بگوید حرف نخست و آخر در گیلان را او می‌گوید و استاندار کاره‌ای نیست.

*«نوبخت» یا «نجفی»، رئیس جمهور تکلیف استاندار گیلان را مشخص کند

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی، خواستار مشخص شدن تکلیف استاندار گیلان شد و اظهار کرد: رئیس جمهور مشخص کند «نوبخت» یا «نجفی» کدام‌شان استاندار گیلان هستند.

شکری با تأکید بر اینکه تمام مدیرانی که توسط نوبخت انتخاب شدند دستی در فتنه داشتند، خاطرنشان کرد: نمایندگان با ملاقات با نوبخت نظر مساعد او در مورد نیکخوی را دریافت کردند اما پس از آن با وزیر نیرو تماس گرفت و زیربار مدیرعاملی نیکخوی نرفت.

وی ادامه داد: نیکخوی به اصرار نوبخت مدیرعامل نشد و اکنون گیلان ضرر دیگری را متحمل شده، چراکه کاظم لطفی مدیرعامل جدید شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان از نیروهای موفق و متخصص در آب و فاضلاب شهری محسوب می‌شود اما در آب منطقه‌ای کار نکرده است.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گیلان استانی کشاورزی محسوب می‌شود، بیان کرد: مدیرعاملی شرکت سهامی آب منطقه‌ای برای استان مهم است و به این دلیل استاندار و نمایندگان مجلس موضوع را پیگیری کردند.

شکری به مشکل کمبود آب با وجود بارندگی بسیار در گیلان اشاره کرد و افزود: گیلان سد کم دارد و فردی باید بتواند منابع را مدیریت کند تا کشاورزان متضرر نشود.

وی، انتصاب مدیرعامل جدید شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان را به معنای مهم نبودن کشاورزی و کشاورزان استان برای نوبخت خواند و تصریح کرد: نوبخت با خیانتی که به گیلان انجام داده، چگونه می‌خواهد در مقابل مردم و خداوند پاسخگو باشد.

* دخالت نوبخت در امور، شکست بزرگ روحانی در انتخابات آینده

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی دخالت نوبخت در تمام امور گیلان را موجب رقم خوردن شکست‌های بزرگ روحانی در انتخابات ریاست جمهوری آینده دانست.

وی اظهار کرد: نوبخت در عزل و نصب مدیران در استان دخالت می‌کند و افرادی را در تصدی‌ها به‌کار می‌گیرد که تجربه‌ای نداشته، ضعیف و چاپلوس هستند.

شکری در پایان متذکر شد: به‌ زودی اسنادی را به دست می‌آورم و برای آگاهی افکار عمومی به رسانه‌ها ارائه می‌دهم تا مردم بدانند در گیلان چه فاجعه‌ای وجود دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی 8 دی، تاریخ انتشار: شنبه 1 آبان 1395، کدخبر: 150059، www.8deynews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین