پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۴۱۱۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه مناطق آزاد در تمام دستگاه‌های اجرایی کشور جایگاه خوبی را به خود اختصاص داده، گفت: در چهار منطقه آزاد تجاری کشور ۶ طرح به ارزش ۱۳میلیارد دلار آماده جذب سرمایه گذاری بین المللی است.
شعار سال: حمید رضا مومنی در نشست شورای معاونان سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به سند همکاری اقتصادی بین ایران و جین اظهار داشت: مناطق آزاد کشور می‌توانند با تدوین برنامه های، کوتاه، میان و بلند مدت در حوزه‌های مختلف با اولویت‌های متعدد برای اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی از این قرارداد استفاده کنند.

وی اضافه کرد: مناطق آزاد در تمام دستگاه‌های اجرایی کشور جایگاه خوبی را به خود اختصاص داده و اکنون ۶ طرح بزرگ در مناطق آزاد قشم، ماکو، چابهار و کیش به ارزش ۱۳ میلیارد دلار آماده جذب سرمایه گذاری‌های بین المللی است.

پیشرفت و توسعه مناطق آزاد کشور با اصلاح ساختار سازمانی

مشاور رییس جمهوری، اطلاعات و فناوری و تامین منابع مالی را از اولویت‌های مناطق آزاد کشور در اصلاح ساختار سازمانی اعلام کرد و افزود: در حوزه اطلاعات و فناوری گزینش مدیران متخصص و فنی درجهت تقویت و پیشرفت این مناطق ضروری است.

مومنی در خصوص اصلاح بودجه و ساختار سازمانی نیز اظهار داشت: مناطق آزاد کشور باید بر اساس رویکرد، ماموریت‌ها و وظایف خود نسبت به پیشبرد اهداف تعیین شده گام‌های موثری بردارند و در این ارتباز به روزرسانی روش‌های تامین منابع مالی یکی از شاخص‌های مهم برای پیشرفت مناطق آزاد کشور است.
 
آمادگی برای جذب سرمایه گذاری بین المللی در مناطق آزاد

حجم سرمایه گذاری در کیش ۲۳ درصد افزایش یافت

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه از افزایش ۲۳درصدی حجم سرمایه گذاری ریالی این منطقه در سال گذشته خبرداد و افزود: روند فعالیت طرح‌های مختلف در جزیره کیش با انجام تدابیری همچون تبدیل تمام پرونده‌های سرمایه گذاری به یک فایل الکترونیکی تسهیل می‌شود.

داریوش سلیمی افزود: این امر مهم سبب شد طرح‌هایی که فعالیت آن‌ها متوقف شده بود در زمان مشخص تعیین تکلیف شوند.

سلیمی بررسی تعداد قرارداد‌ها و الحاقیه طرح‌های فعال و نیمه فعال در جزیره کیش از اقدامات مهم در معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری در سال گذشته است گفت: تا کنون در این منطقه حدود ۴۵۰ قرارداد به امضا رسیده که ۳۸۰ مورد آن فعال و ۷۰ مورد نیز غیرفعال است.

وی یادآور شد: از ابتدای سال گذشته تا کنون ۲۰۰ جلسه برای ساماندهی طرح‌های عمرانی در سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شده است.
 
آمادگی برای جذب سرمایه گذاری بین المللی در مناطق آزاد

کیش ۶۵ طرح عمرانی در حال اجرا دارد

سرپرست معاونت عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش نیز از افزایش ۱۰۰ درصدی عملکرد معاونت عمرانی وزیر بنایی سازمان درسال ۹۹در زمینه جذب بودجه عمرانی مصوب نسبت به سال ۹۸ خبر داد و گفت: این جزیره هم اکنون ۶۵ طرح عمرانی در حال اجرا دارد.

علی عرب افزود: پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش از مهمترین طرح‌های عمرانی منطقه آزاد کیش بوده که اکنون با با بیش از ٨٠ درصدپیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد کیش با ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی ۳۲ درصد بودجه کل مناطق کشور را به خوداختصاص داده است گفت: توسعه زیر ساخت‌های فرودگاهی، تکمیل پایانه جدیدفرودگاه، تکمیل باندجنوبی و ارتقاء سیستم روشنایی، تامین تجهیزات ناوبری و کمک ناوبری وبهره برداری از برج مراقبت جدید از جمله طرح‌های در حال اجرای این سازمان است.

ضریب اشغال هتل‌های کیش ۱۲.۶ درصد کاهش یافت

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ضریب اشغال هتل‌های این جزیره در مقایسه با رقم ۶۵.۱ درصد در سال ۹۸ با ۱۲.۶ درصد به ۵۲.۵ درصد در سال ۹۹ کاهش رسیده که نشانگر کاهش میزان ورود گردشگر به دلیل اعمال محدودیت‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است.

خسرو نشان افزود: شیوع بیماری کرونا تاکنون خسارت‌های زیادی را به کسب و کار‌های حوزه گردشگری در سطح بین المللی وارد کرده و تقاضای گردشگری در سطح جهان بر اساس آمار ارائه شده از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) با کاهش ۷۰درصدی مواجه شده است.

وی اظهار داشت: در این میان جزیره کیش با کاهش حدود ۲۷ درصدی ورود مسافر و گردشگر شرایط خوبی را در این بازه زمانی سپری کرد و در مجموع چشم انداز اقتصادی گردشگری در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹ چشم انداز بهتری خواهد بود.

مومنی برای حضور در شورای معاونان سازمان منطقه آزاد تجاری کیش و بازدید از ترمینال جدید مسافری فرودگاه این جزیره به این منطقه سفر کرده است.

منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک است و سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان نماینده دولت ماموریت دارد این منطقه به محیطی امن، آرام و پاک، برترین مقصد گردشگری برای خانواده ها، قطب علمی آموزشی تحقیقاتی، الگوی توسعه پایدار با بهره گیری از فن آوری‌های نوین و مناسب‌ترین مکان برای سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس تبدیل شود.

ماموریت این سازمان بر اساس طرح جامع ۲۰ ساله مصوب ۱۳۷۲ آغاز شده و حضور سالانه حدود ۲ میلیون گردشگر داخلی و خارجی و سرمایه گذاران متعدد از نشانه‌های تحقق این طرح است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب‌های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۶اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۸۴۳۱۹۶۰۰، irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
0
مناطق ازاد در ایران مدت هاست که نتونسته اوضاع رو به خوبی مدیریت کنه و بتونیم شرایط رو به خوبی بارور کنیم
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
0
مبلغ زیای است برای سرمایه گذاری اما منطقه آزاد همیشه حواشی خودش را در این خصوص دارد...
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین