پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۲۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
سداله نژاد گفت: بارگذاری نهاده دامی در سامانه بازارگاه با تاخیر انجام می‌شود، درحالیکه باید شرایط خرید نهاده برای مرغداری‌ها بلافاصله پس از جوجه ریزی، فراهم باشد.

شعار سال: حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با انتقاد از افزایش قیمت مولفه‌های تولید اظهار کرد: با افزایش قیمت مصوب مرغ در ۱۱ فروردین، مرغداران حداقل در کوتاه مدت انتظار داشتند که قیمت مولفه‌های تولید تغییری نکند.


وی افزود: با افزایش قیمت مولفه‌های تولید و تاثیرگذاری در نرخ تمام شده کالا، بازار مصرف تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، این درحالی است که دولت به صراحت اعلام کرده که قیمت مواد اولیه هیچ کالایی نباید افزایش یابد، اما متاسفانه به رغم تمامی اظهارات، ستاد تنظیم بازار نرخ هر کیلو ذرت را از یک هزار و ۷۰۰ به یک‌هزار و ۹۰۰ تومان و کنجاله سویا را از ۳ هزار و ۲۰۰ به ۳ هزار و ۴۰۰ تومان افزایش داد.

اسداله نژاد با بیان اینکه ۹۰ تا ۹۵ درصد بار واحد‌های مرغداری از بنادر بارگیری می‌شود، گفت: افزایش ۳۰ درصدی کرایه حمل و همچنین عرضه هر قطعه جوجه یکروزه با نرخ ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان موجب شده آرامش و ثبات بازار برهم ریزد.

این مقام‌مسئول با اشاره به اینکه کمبود تولید و کاهش جوجه ریزی از دیگر علل التهاب بازار مرغ است، گفت: افزایش مولفه‌های تولید و کاهش جوجه ریزی بدان معناست که بازار مرغ بشدت شکننده است که با این وجود التهاب بازار مرغ دور از انتظار نیست.

به گفته وی، علی رغم آنکه آنالیز هزینه‌های تولید با قیمت ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان قرارگاه ساماندهی مرغ فاصله داشت، اما به علت معیشت خانوار قبول کردیم.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در واکنش به تاخیر دریافت نهاده از طریق سامانه بازارگاه بیان کرد: بارگیری و بارگذاری در سامانه بازارگاه با تاخیر انجام می‌شود، درحالیکه مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و دولتمردان قول دادند که واحد‌های مرغداری بلافاصله پس از  جوجه ریزی، شرایط خرید نهاده برایشان فراهم شود تا مجبور به تامین نهاده طی ۱۵ روز از بازار آزاد نباشند که با توجه به تاخیر در ارسال نهاده انتظار می‌رود که مشکلات مرتفع شود تا هزینه‌های تولید افزایش نیابد.

وی افزود: با توجه به تاخیر ۱۵ تا ۲۰ روزه در ارسال نهاده‌های دامی مرغداران ناچار به تامین نهاده از بازار آزاد هستند.

اسداله نژاد نرخ کنونی هر کیلو ذرت در بازار آزاد را ۴ هزار تومان و کنجاله سویا ۹ هزار تومان اعلام کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در فروردین ۱۱۳ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت، بیان کرد: با اعمال نظارت بر سطح بازار و محدودیت و ممنوعیت قطعه بندی مشکل خاصی در بازار رخ نمی‌دهد.

وی در واکنش به اظهارات مسئولان مبنی بر اعمال افزایش قیمت نهاده‌های دامی بر نرخ مصوب مرغ بیان کرد: این اظهارات به هیچ عنوان قابل قبول نیست و نوعی فرار رو به جلو است که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌دهند چرا که در مقطعی هم که قیمت ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان تعیین شد، نرخ تمام شده کالا ۱۷ هزار و ۵۰۰ تا ۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان بود.

به گفته وی، با توجه به افزایش قیمت مولفه‌های تولید در نرخ تمام شده کالا بسیار عجیب است که دولت حتی برای مدت یک ماه هم نتوانست که قیمت مولفه‌ها را کنترل کند که با این وجود چطور می‌توان انتظار داشت که تولیدکننده این همه فشار را تحمل کند و بدیهی است که با افزایش نرخ تمام شده، تولید دچار چالش می‌شود.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با بیان اینکه نیازی به واردات مرغ نداریم، گفت: واردات مرغ از دیگر موارد تلخی است که برای کشور صادرکننده مرغ، تخم مرغ نطفه دار و مرغ مادر اتفاق افتاده است.

اسداله نژاد ادامه داد: گرچه قیمت هر کیلو مرغ منجمد ۵ تا ۶ هزار تومان ارزانتر از مرغ گرم است، اما مردم استقبالی نمی‌کنند که با این وجود حمایت از تولید داخل و بکارگیری حداکثر پتانسیل راهی برای بی نیازی از واردات مرغ است.

این مقام‌مسئول در پایان تصریح کرد: با استفاده از تمامی ظرفیت و پتانسیل‌های تولید نه تنها نیازی به واردات ۵۰ تا ۷۰ هزار تن مرغ از کشور‌های اطراف همچون ترکیه نداریم، بلکه امکان صادرات هم وجود دارد که متاسفانه بی توجهی دولت در ثابت نگه داشتن قیمت نهاده‌های تولید حداقل برای مدت زمان کوتاه، بازار را نابه سامان خواهد کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از آگنا، تاریخ انتشار:۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۶۳۸۴۱، www.agna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
0
0
تازه مردم داشتن در زمینه قیمت مرغ کنار میومدن و برخی هم از سبد خودشون کنار گذاشته بودن این بود رسمش اقای روحانی؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین