پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۴۶
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
معاون پژوهشی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه در کشور 4 میلیون و800 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند، گفت: کشور ما پنجمین‌کشور تولید کننده مهندس، در دنیا است که همپای کشور آمریکا در این حوزه فعالیت دارند.

شعار سال: علی وطنی امروز در آیین گشایش ششمین همایش بین‌المللی علوم و فناوری نانو دانشگاه خوارزمی کرج، با اشاره به لزوم کارآمدتر شدن دانشگاه‌ها در تربیت دانشجویان توانا و آماده‌بکار افزود: از وظایف اصلی و مهم دانشگاه‌های نسل سوم، مدیریت علمی و تربیت دانشجویانی است که مهارت لازم را برای ایجاد شغل و کارآفرینی کسب کرده باشند.

وی در ادامه با بیان این که تا اول آبان ماه سال جاری 2 هزار و 744 شرکت دانش بنیان در کشور تاسیس و فعال شده است، خاطرنشان کرد: در سال 92 فقط 2 شرکت دانش بنیان فعال بود که در سال 93 به 135 شرکت و تا پایان سال 94 آمار این شرکت ها به 1610 رسید.

وی در ادامه با اشاره، به فعالیت های تجاری و اقتصادی شرکت های دانش بنیان و لزوم رقابت پذیری محصولات شرکت های دانش بنیان، در سطح جهان گفت: در سال 93، این شرکت ها، 5000 میلیارد تومان فروش داشته اند که درسال 94، این عدد به 20 هزار میلیارد تومان رسید.

وطنی در ادامه با بیان این که فعالیت این شرکت ها، فرصتی مناسب برای اشتغال فارغ التحصیلان است افزود: قانون شرکت های دانش بنیان در سال 82 ، توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و برای این شرکت ها، تسهیلات زیادی در نظر گرفته شد که یکی از آن ها معافیت 15 ساله از مالیات است.

وی با اشاره به اشتغال بکار 44 هزار نفر، در این شرکت ها، گفت: فقط، در پارک علم و فناوری پردیس، 230 شرکت دانش بنیان مستقر هستند که فقط یک شرکت IT در آن 1800 میلیارد تومان فروش داشته است.

وطنی، در ادامه با اشاره به تولید داروهای گیاهی و زیستی و همچنین فرآوری گیاهان دارویی با استفاده از آخرین دستاوردهای علمی و تکنولوژیکی افزود: ستادها توسعه فناوری زیستی، در 3 سال گذشته، 570 طرح داشته که با به ثمر نشستن برخی از این طرح ها، توانستیم، هفت نوع، از داروهای زیستی شرکت های دانش بنیان رو به روسیه، با مبلغی بالغ بر 300 میلیارد دلار به فروش برسانیم.

معاون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه با بیان این که، هیچ صنعت دانش بنیانی، تا مراحل ثبت توسعه فناوری و آزمایشگاهی را پشت سر نگذارد، تجاری سازی نمی شود گفت: مشکل اصلی و اساسی اکثر شرکت های دانش بنیانی که نتوانستند، در بازار جهانی بمانند، تولید محصولاتی ست که متناسب با استانداردهای معمول و تایید شده جهانی نبوده و فاقد نوآوری و خدمات پس از فروش مناسب بوده اند.

وی در ادامه با بیان این که دانشگاه‌ها برای نوآوری می‌بایست، با مکانیزم بازار آشنا باشند، افزود: تا امروز 480 شرکت دانش بنیان در زمینه IT و 386 شرکت برق و الکترونیک و 380 شرکت دیگر، در زمینه فناوری های پیشرفته فعال شده اند که بستر خوبی در کشور فراهم شده است.

وطنی، در ادامه با اشاره به اهمیت تامین منابع مالی این شرکت ها، گفت: در صندوق شکوفایی دولت، سالی 1000 میلیارد تومان بودجه و تسهیلات، با سود 4 تا 11 درصد به این شرکت ها اختصاص می یابد.

وی با بیان این که تعداد، 68 شرکت دانش بنیان، در استان البرز فعال هستند،خاطرنشان کرد: در حال حاضر از کل شرکت‌های دانش بنیان، 75 شرکت، در حوزه فناوری نانو، مشغول به فعالیت هستند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران(ایلنا)، تاریخ انتشار 5 آبان 95 ، کد مطلب: 422878: www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین